زبان هنر؛ مؤثرترین راهکار برای انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس
کد خبر: 4086621
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

زبان هنر؛ مؤثرترین راهکار برای انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای ارشاد کردستان گفت: یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام را با زبان هنر و فرهنگ می‌توان بهتر و مؤثرتر به نسل‌های آینده منتقل کرد.

نشست کمیته فرهنگی هنری دفاع مقدس  کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 28 شهریورماه در نشست کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس که با حضور نمایندگان ادارات، نهادها و شورای اسلامی و شهرداری سنندج در محل سالن کنفرانس ارشاد کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ما هرچه داریم و به آن مباهات می‌کنیم از برکات هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام را با زبان هنر و فرهنگ می‌توان بهتر و مؤثرتر به نسل‌های آینده منتقل کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد کردستان بیان کرد: برای این ایام مبارک، با همکاری و هم‌افزایی کلیه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اداری سطح استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف شعرخوانی و اکران فیم های سینمایی حوزه دفاع مقدس و تقدیر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتب موضوعی دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به تأثیر هنرهای تجسمی به ویژه عکس و پوستر در انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس، یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های پوستر و عکس دفاع مقدس با استفاده از طرح‌های هنرمندان نامدار این عرصه مدنظر نهادهای فرهنگی و هنری باشد.

سامان احمدی‌، معاون امور هنری و سینمایی ارشاد کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) اهمیت این هفته و برنامه‌های فرهنگی و هنری آن را دو چندان کرده است.

وی بیان کرد: گلباران و عطر افشانی مزار شهدای دفاع مقدس و هنرمندان و شاعران حوزه دفاع مقدس و آیین‌های دینی و مذهبی استان، دیدار هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان با فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز عبادی - سیاسی جمعه شهرهای سراسر استان از جمله برنامه‌های فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد کردستان، قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) در مساجد و مهدیه‌های سراسر استان، برگزاری عصر شعر «هه نگاو ئه وین» در محل باغ موزه دفاع مقدس، دعوت از ابراهیم حاتمی کیا، فیلمساز خبره عرصه فیلم‌های دفاع مقدس و اکران فیلم‌های موضوعی دفاع مقدس در سینماهای سراسر استان را از دیگر برنامه‌های هنری و فرهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کردستان ذکر کرد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست حضور مبلغان و راویان دفاع مقدس در مراسمات و برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس استان، برگزاری شب شعر دفاع مقدس در روز ششم مهرماه سال جاری، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس به صورت حضوری و مجازی در شهرهای سنندج، سقز و بیجار از سوی حوزه هنری، برگزاری شب خاطره برهان عالی روحانی شهید با موضوع دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت‌های پیاده‌راه فردوسی سنندج برای برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه تجسمی به وسعت یک شهر با موضوع آثار هنرمندان نامدار حوزه دفاع مقدس، مسابقات ورزشی و کتاب و کتابخوانی برای طلاب و روحانیون تحت پوشش مرکز بزرگ اسلامی از جمله پیشنهادات و برنامه‌های فرهنگی و هنری شاخص این ایام مبارک عنوان شد.

انتهای پیام
captcha