«مرغک» کانون پرورش بر شانه نویسندگان کودک و نوجوان می‌نشیند
کد خبر: 4086576
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

«مرغک» کانون پرورش بر شانه نویسندگان کودک و نوجوان می‌نشیند

فراخوان کمیته بررسی و انتخاب کتاب به همراه جایزه مرغک پاییز ١۴٠۱ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه جایزه مرغک از تمامی ناشران، مؤلفان، شاعران و مترجمان دعوت کرده است تا آثار خود را برای داوری در این رویداد در اختیار کانون قرار دهند.

بر این اساس، تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این داوری مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ منتشر و برای نخستین بار در جایزه‌ مرغک شرکت داده شده باشند.

صاحبان این آثار تا روز ۱۵ آذر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند تا برگزیدگان جایزه در زمستان امسال معرفی شوند.

«فهرست کتاب‌های مناسب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» شامل فهرست همه کتاب‌های منتشر شده حوزه کودک و نوجوان است که از میان کتاب‌های رسیده از ناشران کودک و نوجوان در طول یک سال انتخاب و منتشر می‌شود. در این فهرست، اطلاعات کامل کتاب، چکیده‌ای از موضوع کتاب و درجه گرفته شده از سوی کمیته بررسی و انتخاب کتاب درج می‌شود. این فهرست از معتبرترین فهرست‌های انتخاب کتاب کودک و نوجوان است که سال‌ها از سوی نهادها، انجمن‌ها، افراد و خانواده‌ها با اعتماد به انتخاب کانون، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«جایزه مرغک» نیز شامل کتاب‌های برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که در کمیته بررسی و انتخاب کتاب از سوی کارشناسان شوراهای مختلف بررسی و انتخاب می‌شوند و به عنوان کتاب‌های نامزد به چرخه داوری راه پیدا می‌کنند. تعلق می‌گیرد.

این جایزه، خواندنی‌های حوزه داستان و شعر (تالیف، ترجمه، ادبیات نمایشی، بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های منظوم است) را شامل می‌شود.

گزینش و انتخاب مناسب‌ترین آثار حوزه کودک و نوجوان برای ورود به مراکز فرهنگی هنری کانون، پاسخگویی به یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانواده‌ها برای خرید، جهت دادن به بازار نشر و ارتقای کیفیت نشر کتاب، حفظ جایگاه کانون به عنوان نهادی مورد اعتماد برای خانواده‌ها، اولیای تربیتی و تمامی اهالی فرهنگ و کمک به توسعه و تجهیز منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری به منظور جذب و پایدار سازی اعضا از اهداف اصلی برگزاری این جایزه کانون است.

این جایزه شامل نشان مرغک، لوح تقدیر، جایزه‌ی نقدی و امتیاز خرید کتاب برای کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

کمیته بررسی و انتخاب کتاب با پیشینه ۴۳ ساله یکی از مهم‌ترین بخش‌های ترویج کتاب‌های مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان است که در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون قرار دارد و با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان، کتاب‌های غیرکانونی را در تمام رده‌های موضوعی، بررسی کرده، فهرست آنها را با عنوان «فهرست کتاب‌های مناسب کانون» در اختیار همگان قرار می‌دهد.

بر همین اساس علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، در ورودی جنب هتل لاله، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی، طبقه دوم، دبیرخانه‌ی کمیته بررسی و انتخاب کتاب، کد پستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ ارسال کنند.

تلفن‌ ۸۸۹۷۸۷۸۵-۰۲۱ برای ارتباط با دبیرخانه و نشانی پست الکترونیک komiteketabkanoon@gmail.com  نیز برای ارسال آثار بخش فرصت طلایی در نظر گرفته شده است.

یادآوری می‌شود فراخوان کامل این رویداد در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha