حضور داوران خارجی در فینال جشنواره «مشکات»
کد خبر: 4086528
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

حضور داوران خارجی در فینال جشنواره «مشکات»

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات با اعلام جزئیاتی از مرحله پایانی و اختتامیه بخش‌های ملی و بین‌المللی این رقابت‌ها گفت: در بخش اجرای رقابت‌های مجازی متسابقان در بخش بین‌الملل، شاهد حضور چند داور خارجی در کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه چهارمین دوره مسابقات سراسری مشکات در رشته‌های قرائت تقلیدی، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل قرآن و اذان برای زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد، گفت: برگزیدگان این مسابقات در رشته قرائت تقلیدی و حفظ کل به مرحله بین‌المللی راه پیدا می‌کنند که اختتامیه مسابقات کشوری و بین‌المللی همزمان ۲۲ مهرماه سال جاری و در سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد‌(ص) برگزار می‌شود.

امام‌جمعه کوهسار با بیان اینکه قضاوت بخش سراسری و بین‌المللی از سوی ۲۳ داور صورت می‌گیرد، افزود: در این دوره از داوران خارجی و ایرانی دعوت شده است.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد با اخذ مجوز از ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با قدردانی از مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: ما از نهاد دیگری کمک نگرفته‌ایم و شهرداری تهران هم با وجود چندین جلسه کمکی در این خصوص نکردند.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات گفت: با وجود اجرای مجازی اختتامیه و داوری آثار، از چند داور خارجی مطرح دعوت خواهیم کرد تا برای داوری مسابقات به کشور ما بیایند.

وی با بیان اینکه اسامی این داوران هنوز به طور قطعی تایید نشده است، گفت: فهرستی از داوران خارجی را به ستاد عالی مسابقات ارائه کرده‌ایم تا بعد از تأیید ستاد، سایر رایزنی‌ها را برای حضور انجام دهیم.

محمدی درباره برنامه‌های مؤسسه مشکات برای حمایت از برترین‌ها و نخبگان قرآنی این مسابقات هم گفت: برای تک تک افرادی که در این مسابقات حائز رتبه می‌شوند برنامه‌های ویژه آموزشی در نظر گرفته‌ایم و کلاس‌های خصوصی را با حضور بهترین اساتید قرآن برای آن‌ها برگزار خواهیم کرد تا بتوانند در مسابقات بین‌المللی هم حرفی برای گفتن داشته باشند. همچنین مبلغ خوبی برای قرآن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سایر کشور‌ها شناخته شوند.

انتهای پیام
captcha