بازدید مشاور وزیر ارشاد از مرز باشماق مریوان
کد خبر: 4086523
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

بازدید مشاور وزیر ارشاد از مرز باشماق مریوان

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ارشاد در سفر به استان‌های کردستان و کرمانشاه از برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرز باشماق و موکب فرهنگ و هنر بازدید کرد.

بازدید مشاور وزیر ارشاد از مرز باشماق مریوانبه گزارش ایکنا از کردستان، اصغر امیرنیا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 28 شهریورماه در سفر اخیر به استان‌های کردستان و کرمانشاه به اتفاق علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه دیدار و از ایشان تجلیل بعمل آورد.

ماموستا ملاقادر قادری، امام‌جمعه پاوه در این دیدار اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق کُردنشین از جمله استان کرمانشاه برای مقابله با نحله‌های انحرافی چون داعش صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری که از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده دارای تأثیرات بسیار مثبت در امور مردم این مناطق است.

امام‌جمعه پاوه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای دیدار و حضور در منزل خود بسیار تشکر و بیان کرد: برای تبلیغ دین مبین اسلام به کشورهای بسیاری سفر کرده‌ام و هم اکنون نیز برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش‌های زیادی در سطح استان و مناطق کُردنشین انجام داده‌ام

امیر اصغرنیا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در استان کردستان علاوه بر دیدار و بازدید از مواکب مسیر عبور زائران در مسیر شهرستان سنندج و مریوان، به شهرستان مریوان نیز سفر کرد.

وی از مرز باشماق مریوان که عمود فرهنگ و هنر نیز آنجا مستقر شده بود، بازدید و از نزدیک فعالیت‌های فرهنگی و هنری متناسب با ایام اربعین حسینی(ع) را نیز رصد کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهر مریوان به تماشای نمایش خیابانی اربعین و نمایشگاه عکس و پوستر ویژه اربعین نشست، امکانات پزشکی و تسهیلات موجود در مرز باشمان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) را از نزدیک بازدید کرد.

گفتنی است؛ استقرار عمود فرهنگ و هنر در شهرستان‌های سنندج و مریوان، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر اربعین حسینی در مرزباشماق مریوان، اجرای 11 گروه نمایش خیابانی در شهر مرزی مریوان و بازارچه باشماق مریوان، راهنمایی زائران اربعین با اهدای برشورهای ویژه راهنمای شهرهای استان با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان، برگزاری چالش «نقاشی بکش و جایزه بگیر» ویژه بچه‌های عازم سفر اربعین در عمودهای فرهنگ و هنر سنندج، برگزاری پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی در شهرستان قروه و حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در استان کردستان و سخنرانی در اجتماع خادمان اربعین حسینی(ع) استان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های استان ویژه این ایام بوده است.

انتهای پیام
captcha