اعلام آخرین رنگ‌بندی کرونا در فارس
کد خبر: 4086339
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

اعلام آخرین رنگ‌بندی کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در فارس گفت: هم‌اکنون دو شهرستان سرچهان و اوز در استان فارس، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 شهریور در نشست مدیریت کرونا دانشگاه به اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در فارس پرداخت و گفت: هم‌اکنون دو شهرستان سرچهان و اوز در استان فارس، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

وی افزود: ۱۱ شهرستان آباده، اقلید، بوانات، مرودشت، بیضا، ارسنجان، بختگان، فسا، فراشبند، لامرد و مهر در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها از جمله شیراز، وضعیت زرد کرونایی هستند.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲۵۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد ۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند، گفت: وضعیت موجود ضرورت پایبندی یکایک ما نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را یادآور می‌شود و همچنان استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های عمومی و سربسته را باید جدی بگیریم.

وی، نزدیک شدن فصل سرما را دیگر ضرورت رعایت موازین بهداشتی در جامعه برشمرد و از خانواده‌ها خواست تا به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، برنامه واکسیناسیون خود را تکمیل کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزایش شهرهای آبی در نقشه استان فارس را نیازمند همکاری و مشارکت تمامی افراد جامعه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت به موقع واکسن عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha