برگزاری سوگواره تعزیه «غریب» در شهرستان نور
کد خبر: 4086172
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

برگزاری سوگواره تعزیه «غریب» در شهرستان نور

دبیر سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» شهرستان نور از آغاز به‌کار این سوگواره خبر داد و گفت: ۱۱ گرو تعزیه‌خوانی از استان مازندران در این سوگواره با هم به رقابت می‌پردازند.

سوگواره تعزیه غریبسیدحسین حسینی، دبیر سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» شهرستان نور  در گفت‌و‌گو با ایکنا از مازندران، از آغاز سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در تکیه حضرت رقیه(س) این شهرستان خبر داد و گفت: 11 گرو تعزیه‌خوانی از استان مازندران در این سوگواره با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در اولین روز این سوگواره 25 شهریورماه، شبیه‌خوانی «حضرت امام علی(ع)» به معین‌البکایی باب‌الله حبیبی از شهرستان نور به اجرا در آمد، افزود: در دومین روز از این سوگواره 26 شهریور نیز شبیه‌خوانی «بی‌بی شهربانو(س)» به معین‌البکایی اکبر مکرم از شهرستان نکا اجرا شد. این سوگواره تا چهارم مهرماه ادامه دارد و گروه‌های تعزیه منتخب در سوگواره از شهرستان های آمل، نور، ایزد شهر، نوشهر، بلده، محمودآباد و بابل به اجرای شبیه‌خوانی خواهند پرداخت.

حسینی ادامه داد: در این سوگواره که به صورت رقابتی برگزار شده است، داوران منتخب از سوی دبیرخانه آقایان «جهانفر کاویانپور»، «سیدحسین حسینی» و «حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی» از پیشکسوتان تعزیه و تئاتر استان، در طول این مدت به داوری شبیه‌خوانی‌ها می‌پردازند.

دبیر سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» با ارایه این مطلب که چهارم مهرماه آئین اختتامیه این سوگواره بعد از اجرای آخرین گروه منتخب تعزیه  با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه این سوگواره از شبیه‌خوانان، معین‌البکاها و گروه‌های تعزیه‌خوان برتر تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

یادآور می‌شود؛ سیزدهمین سوگواره تعزیه شهرستان نور از سوی کانون بسیج هنرمندان شهرستان نور با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شیخ فضل‌الله نوری، حوزه بسیج مقاومت امام علی(ع) ناحیه نور، شهرداری و شورای اسلامی، انجمن نمایش، بسیج اصناف، بسیج رسانه، کانون خادمان رضوی، کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) و بازرگانی خلیج فارس شهرستان نور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha