عزم دلدادگان اربعین تاریخ را به سمت اهداف اهل بیت(ع) پیش می‌برد
کد خبر: 4085967
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

عزم دلدادگان اربعین تاریخ را به سمت اهداف اهل بیت(ع) پیش می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه زائران اربعین کار بزرگ و ارزشمندی انجام می‌دهند، افزود: دشمنان اسلام از حرکت عاشقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی ناراحت هستند زیرا عزم این ملت تاریخ را به سمت اهداف اهل بیت(ع) پیش می‌برد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 25 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به در پیش رو بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی یک درس در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه زائران اربعین کار بزرگ و ارزشمندی انجام می‌دهند، افزود: دشمنان اسلام از حرکت عاشقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی ناراحت هستند زیرا عزم این ملت تاریخ را به سمت اهداف اهل بیت(ع) پیش می‌برد.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه امروز دشمنان اسلام از شوق و اشتیاق عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در اربعین حسینی که از همه ملت‌ها به راه افتاده‌اند، ناراحتند، در عین حال از میزبانی مردم عراق قدردانی کرد و افزود: باید از تلاش‌های عظیمی که محبان اهل بیت(ع) در عراق برای پذیرایی از زائران انجام می‌دهند، تقدیر کرد.

امام جمعه شیراز همچنین به برگزاری مراسم تجمع و پیاده‌روی دلدادگان اربعین در شیراز و استان فارس در روز اربعین حسینی اشاره کرد و از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد و گفت: این مراسم در شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولتمردان اشاره کرد و گفت: خدمات دولت را به مردم باید گفت و این مصداقی از جهاد تبیین است. وقتی این خدمات گفته نمی‌شود جهاد تبیین زمین می‌ماند.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در روزهای آتی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بزرگترین حماسه‌ای بود که آفریده شد و با دفاع جانانه ۸ ساله مصداق پیدا کرد و امروز نتیجه ثبات قدم و نصرت الهی است که ناو جنگی شهید سلیمانی به دست ایرانی‌ها ساخته می‌شود و در خلیج فارس امنیت را بر قرار می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه  به منویات رهبر معظم انقلاب درباره تأمین امنیت غذایی نیز اشاره کرد و افزود: ایران ظرفیت اینکه امنیت غذایی خود را تأمین کند را دارد و این ظرفیت باید فعال شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در این زمینه بیان کرد: فارس جز استان‌های پیشرو و با سابقه طولانی در تأمین مواد غذایی در کشور است و این ظرفیت در استان باید با ارائه برنامه راهبردی عملیاتی شود. توقع این است که برنامه راهبردی کشاورزی استان واضح و با همفکری کشاورزان انجام شود و مهمتر از همه اینکه کشاورزی استان به کشاورزی دانش بنیان تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha