چگونه در عصر ظهور عقل انسان‌ها کامل می‌شود
کد خبر: 4085867
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴

چگونه در عصر ظهور عقل انسان‌ها کامل می‌شود

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه یکی از پرسمان‌های مهدوی این است که آیا در عصر ظهور عقل انسان‌ها کامل می‌شود، به پاسخ این سؤال با توجه به آیات و روایات اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 25 شهریورماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت:  از پرسمان‌های مهدوی این است که آیا در عصر ظهور عقل انسان‌ها کامل می‌شود.

وی افزود: در دوران ظهور، اتفاق‌های مبارکی با آمدن حضرت ایجاد می‌شود زیرا مردم هم این استعداد را پیدا کرده‌اند و عموم بشریت منتظر آمدنِ یک مصلح عدالت‌گسترند و همراهی و همکاری می‌کنند و امامِ خودشان را تنها نمی‌گذارند و آن استعدادِ عمومی و خواستنِ همگانی، رقم خورده است.

حدائق ادامه داد: در کنار این اتفاقِ مبارکی که با آمدنِ حضرت رقم می‌خورد، ما شاهدیم در روایات در عصر ظهور، دیگر فقر، مشاهده نمی‌شود. فقر اقتصادی نیست. مردم، در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. این مرزهای جغرافیایی که امروز کشورها را از یکدیگر جدا کرده و مرزبندی‌هایی که حتی گاهی اوقات طوائف را از هم دور کرده و قلب‌ها را از یکدیگر دور کرده، این‌ها برداشته می‌شود.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز اضافه کرد: همه‌ انسان‌ها از یک پدر و مادر هستند « إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثي» (سوره حجرات، آیه 13) نگاه، همین می‌شود. همه، خود را از یک پدر و مادر می‌دانند و از یک نسل می‌دانند. رمزِ برتری را فقط در پاکی و تقوا می‌دانند « إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم» (سوره حجرات، آیه 13) لذا با این نگاه، مردم، اموال خودشان را امانت می‌دانند. در روایت داریم که مردم، وقتی به هم می‌رسند، سراغِ نیازمند را می‌گیرند که شما نیازمندی را سراغ نداری که ما به او کمک کنیم؟ یعنی همه در جست‌وجوی رفع گرفتاریِ یکدیگر هستند. امنیت، مطلق می‌شود.

وی یادآور شد: در روایت داریم که اگر یک دخترِ جوانی، ظرفی از گرانبهاترین جواهرات عالم را بر سرِ خودش بگیرد و از مشرقِ عالم، پیاده به سمت مغرب برود و صحرا و دشت و شهر و بیابان را پشت سر بگذارد و تنهای تنها باشد، نه کسی به مالِ او نگاه می‌کند و نه کسی به جانِ او طمع می‌کند. این امنیت مطلقی است که در عصر ظهور رقم می‌خورد.

حدائق با بیان اینکه در شکوفایی علم هم داریم که علم، یک جهشِ فوق‌العاده پیدا می‌کند ، افزود: در روایات داریم همه‌ علوم 27 حرف است که به طور رمز گفته شده است و تا قبل از ظهور، بشریت به دو کلمه‌ آن و به دو حرفِ آن دسترسی پیدا کرده است و با آمدنِ حضرت، سیزده برابر بیش‌تر علم جهش پیدا می‌کند و بشریت به آن دانشِ واقعیِ حقیقی می‌رسد. امروزِ دنیای بشریت با آن گستردگیِ علم و دانش در سراسر دنیا در رشته‌های مختلف، ما در همان دو حرفیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه در کنار همه‌ این اتفاق‌های مبارک، درون‌ها کامل و عقل‌ها هم کامل می‌شود، گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ اَلْعِبَادِ؛ وقتی که قائم ما قیام می‌کند و امام زمان و مهدی صاحب‌الزمان(عج) ظاهر می‌شود و حضور رسمی پیدا می‌کند، خداوند دستِ بابرکتِ او را بر سرِ انسان‌ها قرار می‌دهد. به برکتِ آمدنِ او و به برکتِ حضور او،  فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ عقل‌ها کامل می‌شود. یعنی خِرَدها، خِرَدهای کامل می‌شود و عاقلانه مردم تصمیم می‌گیرند و خردمندانه حرف می‌زنند. چون عقل،‌ حجّت خداست و از این ظرفیت، کامل استفاده می‌شود. وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلاَمُهُمْ (کمال‌الدین، جلد 2، صفحه 675) درون‌ها و وجودِ انسان‌ها، کامل و درون‌های پاک و سیرت‌های پاکی برای انسان‌ها رقم می‌خورد لذا با آمدنِ حضرت، این تحولِ خردورزی و عقل‌ورزی را ما در بشریت، در روایات ما، به ما بشارت داده شده است.

انتهای پیام
captcha