تقویت نقش جهاددانشگاهی در نقشه مهندسی فرهنگی فارس
کد خبر: 4085766
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

تقویت نقش جهاددانشگاهی در نقشه مهندسی فرهنگی فارس

مدیرکل ارشاد فارس از برنامه‌ریزی جدی برای بازنگری کامل برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: در سند کنونی نقش پررنگی برای جهاددانشگاهی دیده نشده است اما در بازنگری و تدوین چشم اندازهای سال آینده، قطعا برای این نهاد نقشی ویژه متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خواهیم دید.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر دیروز، 23 شهریورماه در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی فارس گفت: در دوره جدید مدیریت ارشاد، مباحث مربوط به صنایع و اقتصاد خلاق و فرهنگ‌بنیان بودن فعالیت‌های مختلف پررنگ و تمرکز بر آن‌ها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ شکل‌گیری کارگروه نوآوری و فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان اعلام شده است، افزود: این موضوع ذیل مفاهیم اجتماعی تعریف شده است و جهاددانشگاهی در این حوزه نزدیک‌ترین نهاد محسوب می‌شود که می‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

قانعی با تصریح اینکه کارگروه یاد شده وظیفه حمایت، پشتیبانی و خلاقیت در سه سرفصل مشخص را عهده‌دار است، گفت: جهاددانشگاهی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشتراکات جدی در بخش‌های مختلف دارند که با شناسایی و هم‌افزایی در این موضوعات، می‌توان اثرگذاری اقدامات را تقویت کرد.

وی همچنین به راه‌اندازی اتاق رصد فرهنگی، ذیل شورای فرهنگ عمومی در استان فارس اشاره و اضافه کرد: این اتاق کار خود را آغاز کرده و خروجی اولیه هم حاصل شده است اما در ادامه کار و با توجه به تجربه جهاددانشگاهی در حوزه افکارسنجی، می‌توان از ظرفیت این نهاد به خوبی بهره‌مند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خود یکی از منتقدان جدی نقشه مهندسی فرهنگی است، گفت: علی‌رغم اشکالاتی که در این سند وجود دارد اما تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس یک اقدام شاخص، اثرگذار و مهم بوده است.

قانعی ادامه داد: در راستای اجرای این نقشه و با هدف اینکه دستگاه‌های مرتبط با این نقشه دچار چالش نشوند، برنامه‌های هر سازمان و دستگاه دریافت شده و بعد از تطبیق با اهداف نقشه به آن‌ها بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی فعالیت‌های هر دستگاه براساس اهداف سند نقشه مهندسی فرهنگی پایان سال انجام خواهد شد، از برنامه‌ریزی جدی برای بازنگری کامل برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: در سند کنونی نقش پررنگی برای جهاددانشگاهی دیده نشده است اما در بازنگری و تدوین چشم اندازهای سال آینده، قطعا برای این نهاد نقشی ویژه متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خواهیم دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با جهاددانشگاهی را، در خصوص تدوین اهداف برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک با کشورهای مختلف جهان دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده امکان استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در این موضوع فراهم شود.

انتهای پیام
captcha