انجام ۳۸ ختم کامل قرآن به یاد شهدای کربلا
کد خبر: 4085357
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

انجام ۳۸ ختم کامل قرآن به یاد شهدای کربلا

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از انجام ۳۸ ختم کامل قرآن به یاد شهدای کربلا در نخستین پویش «ختم قرآن ثقلین» این مؤسسه خبر داد.

پویش ختم قرآن ثقلین، شهدای کربلا، مؤسسه بیت‌الاحزانبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‎الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 22 شهریورماه گفت: از ابتدای راه‌اندازی پویش «ختم قرآن ثقلین» تاکنون ۳۸ ختم قرآن کریم به نیابت از ۳۸ شهید و یار امام حسین(ع) در صحرای کربلا صورت گرفته است.

وی با اشاره به توجه ویژه به تلاوت و حفظ قرآن در کلام و عمل ائمه معصومین(ع) گفت: در شرح وقایع کربلا آمده است که در عصر روز تاسوعا، وقتی که دشمن تصمیم گرفت حمله را بر لشکریان امام حسین(ع) آغاز کند، حضرت به برادرش اباالفضل(ع) فرمود به سوی آنان برو و اگر می‌توانی کار را به فردا واگذار، تا امشب را به نماز و نیایش و طلب آمرزش از او سپری کنیم. خدا می‌داند که من نماز، تلاوت قرآن، بسیاری دعا و درخواست آمرزش را دوست دارم. یعنی تلاوت قرآن و نماز و دعا در نزد حضرت سید الشهدا(ع) آنچنان با ارزش بوده است که حضرت از دشمن به این خاطر طلب مهلت می‌کنند.

شاهسونی، یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی پویش ختم قرآن ثقلین را عملی نمادین در نشان دادن پیوند عمیق بین قرآن و اهل بیت(ع) در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که در بین اهل سنت دوری از اهل بیت(ع) را ملاحظه می‌کنیم از این طرف در بین شیعیان گهگاه شاهد کمرنگ شدن توجه به قرآن کریم و آموزه‌های آن هستیم که شایسته جامعه اسلامی ما نیست. چرا که نبی گرامی اسلام(ص) در حدیث شریف ثقلین توجه به هر دو ثقل یعنی قرآن و عترت را توأمان خواسته‌اند و نباید توجه به یکی موجب دوری ما از ثقل دیگر شود.

مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این پویش را آشنایی بیشتر مردم با یاران امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: مردم ما در مراسم عزاداری و روضه‌ها با وقایع مهم کربلا و اصحاب خاص آن حضرت آشنا هستند ولی اکثریت مردم سایر شهدای کربلا را چندان نمی‌شناسند. به همین دلیل در این پویش هر فرد می‌تواند عدد ۷۲ را از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۶۱۵۸۷ ارسال کند که در پاسخ آن پیامکی همراه با شماره یکی از اجزاء قرآن کریم و نام یکی از شهدای کربلا جهت تلاوت قرآن به نیابت از آن شهید والامقام ارسال می‌شود. ضمن اینکه طی مطالبی در سایت و فضاهای اجتماعی مؤسسه نیز مختصری از زندگی و رشادت‌های این شهدا را معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم کم به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: از همه شیعیان و عاشقان اباعبدالله (ع) دعوت می‌کنیم در مهلت باقیمانده تا پایان ماه صفر از این فرصت استفاده کنند و با پیوستن به پویش ختم قرآن ثقلین نام خود را در زمره قرائت‌کنندگان قرآن کریم به نیابت از شهدای کربلا ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha