حفظ امنیت در گرو توجه به هویت خانواده است
کد خبر: 4085319
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

حفظ امنیت در گرو توجه به هویت خانواده است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است که نمی‌توان مشکلات و کاستی‌های خانواده را به عنوان مرکز هویتی نادیده بگیریم بعد ادعای تأمین امنیت و افزایش نرخ امنیت داشته باشیم.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلسبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، امروز، ۲۲ شهریور در همایش آغاز کشت شتوی فارس با بیان اینکه تصویب قانون امنیت غذایی نشان از اراده مجلس برای این مهم دارد، گفت: اگر امنیت را به عنوان یک موهبت الهی و وظایف مهم حاکمیت منظور کنیم، نمی‌توان آن تنها در ساختار فیزیکی و نظامی دید.

وی با تصریح اینکه امنیت جامعه در گرو چهار مؤلفه مهم و اساسی است، افزود: امنیت هویت‌ها، سلامت محیط، احساس امنیت و توجه به سرمایه اجتماعی چهار متغیری است که باید به آن توجه کرد و نمی‌توانیم به دنبال به تأمین امنیت در نظام سیاسی بدون توجه به این متغیرها باشیم‌.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه امنیت در گرو توجه به هویت جامعه است، گفت: نمی‌توان مشکلات و کاستی‌های خانواده را به عنوان مرکز هویتی نادیده بگیریم بعد ادعای تأمین امنیت و افزایش نرخ امنیت داشته باشیم.

عزیزی با اشاره به متغیر احساس امنیت اظهار کرد: اهمیت احساس امنیت از خود امنیت بیشتر است؛ برخی مواقع همه قوا در تلاش برای تحقق امنیت هستند اما باید احساس امنیت را در کنار آن افزایش داد.

وی با بیان اینکه متغیر چهارم سرمایه اجتماعی است، گفت: تأثیرگذارترین عنصر در تأمین امنیت همین متغیر است؛ جمعیت ۸۰ میلیونی سرمایه اجتماعی ایران اسلامی است.

عزیزی با یادآوری اینکه شعار جدی در آغاز انقلاب اسلامی استقلال بود، افزود: در برخی از مسیرها مثل نظامی، پزشکی و بخشی از صنعت این استقلال کسب شده اما آیا به قله استقلال اقتصادی رسیده‌ایم؟ آیا خودکفایی و بی‌نیازی در اقتصاد محقق شده است؟ امروز ۲۶ کشتی نهاده‌ها منتظر ترخیص هستند این معنایش استقلال اقتصادی است یا خودکفایی؟

وی با بیان اینکه رسالت سنگینی در این بخش داریم، گفت: در برنامه هفتم مهم‌ترین محور امنیت غذایی است برای اینکه استقلال اقتصادی مهم شمرده شده و برای این منظور سرمایه اجتماعی باید حفظ شود اما امروز اعتماد اجتماعی دچار خدشه شده است‌ که در چنین شرایطی سرمایه اجتماعی نیز دچار آسیب شده و نتیجه آن خدشه به امنیت وارد می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه چرا کشاورزان و بخش خصوصی به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت اعتماد نمی‌کنند، افزود: امید و اعتماد را باید دوباره بازگرداند و مهم‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی این است امید و اعتماد را افزایش دهد و این با شعار محقق نمی‌شود.

عزیزی با تصریح اینکه امنیت مستلزم سرمایه‌ اجتماعی است که باید امید و اعتماد را به عنوان مهم‌ترین ابزار در نظر گرفت، افزود: برای رسیدن به قله امنیت همه جانبه باید اقدامات ما مشخص باشد و مردم دوباره اعتماد کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: برنامه هفتم در شرف ورود به دولت است و از سازمان جهاد این انتظار است که موضوع محور و پروژه محور متناسب با برنامه هفتم پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۷۷ هزار هکتار از اراضی سد درودزن با اقدامات غیرکارشناسی قابل استفاده نبود و تولید ۲۰۰ هزار تن محصول گندم را از دست داده است، آن را نتیجه کار غیرکارشناسی خواند و گفت: کار کارشناسی، منظم و در راستای برنامه باید پیش برود؛ باید میدان را باز و از کمک افراد صاحب‌نظر استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha