لزوم تخصیص اعتبارات ملی به برنامه‌های دهه پایانی صفر در مشهد
کد خبر: 4084725
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

لزوم تخصیص اعتبارات ملی به برنامه‌های دهه پایانی صفر در مشهد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس گفت: باید به برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر و مناسبت‌های خاص زیارتی در مشهد، اعتبارات ملی تخصیص یابد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: باید از ظرفیت نهادهای ملی و سازمان‌های بالادستی برای کمک به شورای ملی زیارت و توسعه فرهنگ زیارت و همچنین گسترش زیرساخت‌های درمان گردشگران سلامت که برای زیارت و سلامت به مشهد سفر می‌کنند، بهره برد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های ویژه همچون دهه پایانی ماه صفر باید نگاه ملی به شهر مشهد باشد و اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد اظهار کرد: این دانشگاه به جمعیت ثابت سه میلیون و 500 هزار نفر و حضور سالانه 30 میلیون زائر داخلی و 6 یا 7 میلیون زائر خارجی خدمت ارائه می‌کند که از همین‌رو  باید در برنامه‌های ملی، شرایط مشهد به صورت ویژه دیده شود.

شیراوژن بیان کرد: خدمات درمانی اورژانسی برای این جمعیت اجتناب‌ناپذیر است از همین رو  بیشتر از یک اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای خدمت‌رسانی مورد نیاز است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: در کمیته تخصصی زیارت و کمیته درمان گردشگران سلامت، توجه به اختصاص اعتبارات لازم برای هزینه‌های این برنامه در مشهد ضروری است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بسیاری از عرصه‌ها از جمله گردشگری سلامت، مدیریت بیماری کرونا و برنامه‌ریزی دهه آخر ماه صفر کاملاً جهادی است، گفت:  توجه ویژه به سرباری جمعیت مشهد باید در برنامه‌های کشوری دیده شود.

شیراوژن ابراز کرد: در حوزه مدیریت و ساماندهی شرکت‌های گردشگری سلامت، اقدامات خوبی  در این دانشگاه صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha