ضرورت رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور در برنامه هفتم توسعه
کد خبر: 4084518
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

ضرورت رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس با اشاره به برگزاری نشست اخیر این فراکسیون گفت: در این نشست تأکید شد که در برنامه هفتم چند پروژه باید تعریف شود که رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور و رشد ۱۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در ذیل آن رقم خورد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی، رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی امروز، 19 شهریورماه با اشاره به محتویات نشست اخیر این فراکسیون با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مهم‌ترین موضوعات مطرح شده جهت درج در برنامه هفتم توسعه کشور را تشریح کرد.

وی افزود: در این نشست تأکید شد که در برنامه هفتم چند پروژه بزرگ باید تعریف شود که رشد 8 درصدی اقتصاد کشور و رشد 10 درصدی شرکت‌های دانش بنیان در ذیل آن رقم خورد.

عزیزی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی باید در برنامه هفتم تعیین تکلیف شوند، افزود: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، آمادگی جهت سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری، تعریف پروژه‌های منطقه‌ای و توجه به مناطق ساحلی جنوب و دریا پایه شدن از دیگر موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح و قرار شد در برنامه هفتم گنجانده شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این نشست بحث مهم تفویض اختیار به استان‌ها و تمرکززدایی با تاکید بر مدیریت محلی و منطقه‌ای با هدف مولدسازی ظرفیت‌های محلی مطرح شد که این موضوع نیز در برنامه هفتم قرار خواهد گرفت چراکه یکی از مشکلات بزرگ و سد راه، امروز تمرکزگرایی بیش از حد است.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی با تأکید بر هم‌گرایی استان‌های جنوبی کشور، تصریح کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در جنوب کشور موضوع محوری دیگر جلسه مذکور بود که با توضیحات دقیق نمایندگان به رئیس مجلس ورئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرح پروژه‌ها همراه شد.

وی در پایان گفت: فراکسیون جنوب کشور مجلس یکی از بزرگ‌ترین فراکسیون‌ها متشکل از استان‌های جنوبی کشور همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و یزد است که تصمیمات این فراکسیون می‌تواند تاثیرات بسیاری بر معادلات منطقه‌ای بگذارد لذا امیدواریم با این ظرفیت بتوانیم عقب‌ماندگی‌های جنوب کشور را به ویژه در حوزه زیرساخت‌های مهمی چون راه، ریل، آب و... هر چه سریع‌تر برطرف کنیم.

یادآور می‌شود، نشست اعضای فراکسیون جنوب کشور مجلس با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، میرکاظمی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استانداران 7 استان جنوبی کشور در محل مجلس برگزار شد.

انتهای پیام
captcha