فعالیت شبانه‌روزی تنها موکب مرز خسروی از محل موقوفات فارس
کد خبر: 4084497
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

فعالیت شبانه‌روزی تنها موکب مرز خسروی از محل موقوفات فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از فعالیت موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در ایام اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: این موکب که از محل موقوفات فارس برپا شده است، تنها موکب مرز خسروی است که به صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 19 شهریور در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های اربعینی این اداره‌کل پرداخت و گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین از محل موقوفات مرتبط استان فارس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خدمات‎رسانی به زائرین توسط موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از 16 شهریوماه در مرز خسروی آغاز شده است، افزود: در این موکب خدمات‌رسانی به زوار به صورت 24 ساعته و ارائه غذا نیز یک‌ساعت بعد از هر وعده نماز صورت می‌گیرد.

موسوی اظهار کرد: هرچند یکی دو روز اخیر تردد زواردر کلیه مرزها با محدودیت‌هایی مواجه شده اما خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) از مرز خسروی به‌عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا در منذریه واقع در خاک عراق کماکان ادامه دارد و موکب الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس که از سه روز پیش در منذریه عراق مستقر شده مشغول خدمات‌رسانی به زواری است که از قبل خود را به این قسمت مرزی رسانده‎‌اند.

مدیر کل اوقاف فارس با یادآوری اینکه این موکب تنها موکب مستقر در مرز خسروی است که به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: امسال 40 خادم زوار در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مستقر است و پذیرایی در این موکب شامل صبحانه، میان‌‌وعده، ناهار و شام از محل موقوفاتی نظیر آقاباباخان، صاحبدیوان، معزالوزاره، قوام و نصیرالملک ارائه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه موکب استان فارس تا 4 روز بعد از اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهد، افزود: امسال آشپزخانه اختصاصی توسط موکب دایر شده و صبحانه از یکساعت بعد از اذان صبح، ناهار نیز تا یک‌ساعت بعد از نماز ظهر و شام نیز حدود یکساعت بعد از اذان مغرب و عشا در نظر گرفته شده و علاوه بر این پذیرایی میان‌وعده نیز برای زوار در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه امسال تمام تلاشمان را کردیم که امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به زائرین فراهم شود، گفت: نانوایی سیار و دستگاه فلافل‌زن اتوماتیک از دیگر امکاناتی است که امسال در موکب اداره اوقاف فارس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha