آغاز به کار سه طرح قرآنی در فارس
کد خبر: 4084031
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

آغاز به کار سه طرح قرآنی در فارس

طی مراسمی پوستر سه طرح و برنامه قرآنی شامل نهضت قرآن‌خوانی کارمندان ادارات، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» و جشنواره «مؤذن» با حضور استاندار فارس در شیراز رونمایی شد.

رونمایی از سه طرح و برنامه قرآنی، استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم آغاز به کار و رونمایی از سه طرح و برنامه قرآنی شامل نهضت قرآن‌خوانی کارمندان ادارات، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» و جشنواره «مؤذن» امروز، 16 شهریورماه با حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران کل استان از جمله سرپرست جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در این نشست توضیحاتی را پیرامون سه طرح مذکور ارائه داد و گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه که لازمه آن ایجاد انس عمومی با آیات وحی است و همچنین حسب دستور استاندار فارس، نهضت قرآن‌خوانی در ادارات استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه این طرح با نام شهید بزرگوار سلیمانی اجرایی خواهد شد، افزود: این طرح در چند فاز اجرا خواهد شد که برای آن نیز سلسله جلسات آموزشی تدارک دیده خواهد شد.

امیدواری با بیان اینکه این طرح از امروز آغاز به کار خواهد کرد، زمان برگزاری اختتامیه طرح قرآنی مذکور را ایام سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید سلیمانی اعلام کرد و گفت: بعد از مراسم اختتامیه مسابقه ویژه کارکنان دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی همچنین به میزبانی شیراز از پانزدهمین دوره مسابقات سراسری «مدهامتان» اشاره کرد و گفت: این مسابقات به صورت کشوری و در بازه زمانی 12 تا 15 مردادماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد که طی این ایام میزبان حدود 150 نفر از حافظان و قاریان مساجد کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مسابقه مذکور در سه رده سنی برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات به میزبانی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و با مشارکت استانداری، حرم شاهچراغ(ع)، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

امیدواری مسابقات قرآنی «مدهامتان» را بزرگترین رویداد قرآنی مجموعه مساجد کشور توصیف کرد و افزود: بنا داریم در این مسابقات از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان نیز تجلیل به عمل آوریم.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی بیان کرد: طرح سوم جشنواره «مؤذن» است که این جشنواره به منظور معرفی و شناسایی مؤذنان مساجد اجرا خواهد شد و به میزبانی اداره ارشاد فارس برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی آن در لارستان و اختتامیه آن در شیراز اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز در این مراسم گفت: یکی از جدی‌ترین کارهای فرهنگی که می‌خواهیم انجام دهیم، همین برگزاری مسابقات قرآن «مدهامتان» است که برای اجرای آن نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها داریم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس هم در این جلسه گفت: اتفاقاتی که در بعد قرآن و فرهنگ در استان فارس در حال انجام است، به جرأت می‌توان گفت در 40 سال انقلاب برای اولین بار است که انجام می‌شود و باید قدردان چنین مدیرانی باشیم.

وی با اشاره به انتخاب دستیار امور قرآنی برای استاندار فارس تصریح کرد: تا جلسات متعددی را برای فعالیت‌های قرآنی با دستیار استاندار فارس در امور قرآنی برگزار کرده‌ایم که در هیچ استانی چنین اتفاقی نیفتاده است و فارس در این زمینه پیشگام شده است.

سردار سعید کوشکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس هم در این نشست گفت: به یاری خدا در ایام فاطمیه سال جاری شهرستان قرآنی استهبان میزبان شهید گمنام خواهد شد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان از پوستر سه برنامه مذکور رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha