روند توزیع اعتبارات به مؤسسات قرآنی اصلاح شود
کد خبر: 4083830
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
انجم‌شعاع:

روند توزیع اعتبارات به مؤسسات قرآنی اصلاح شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی در پاسخ به چگونگی وضعیت تخصیص بودجه به مؤسسات قرآنی استان‌ها گفت: برخی از مساعدت‌های مالی به مؤسسات با حمایت‌هایی که در تبصره 17 پیش‌بینی شده گره خورده و توزیع عادلانه‌ای در آن دیده نشده است.

محمد انجم شجاعمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به چگونگی وضعیت تخصیص بودجه به مؤسسات استان‌ها گفت: اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها در قالب برنامه است لذا تلاش زیادی انجام دادیم تا اعتبارات برنامه‌ای دستگاه‌ها را متوجه مؤسسات قرآنی کنیم.

وی افزود: بخشی از این اعتبارات که برنامه‌ای است در دو سال اخیر به سمت اتحادیه سوق داده نشده است و ظاهراً به صورت مستقیم به برخی از مؤسسات واگذار شده است که این برای ساماندهی وضع مؤسسات از نظر اتحادیه و هیئت مدیره روند قابل قبولی نیست.

انجم‌شعاع اظهار کرد: برخی از مساعدت‌های مالی به مؤسسات قرآنی با حمایت‌هایی که در تبصره 17 پیش‌بینی شده گره خورده است که در سنوات قبل بوده باز سهم و توزیع عادلانه‌ای از طریق سهم‌دهی اتحادیه و نقش‌دهی به اتحادیه‌های استانی در آن دیده نشده است که باید اصلاح شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ادامه داد: بخشی از اعتبارات بودجه‌ای نیز مربوط به منشور توسعه فرهنگ قرآنی است که ما در دو حوزه تبلیغ و ترویج و کمیسیون آموزش اعلام کردیم این دو کمیسیون نسبت به حمایت جدی مؤسسات قرآنی مقداری کم لطفی کردند اما در سند ملی حفظ توانستیم برنامه‌های خوبی را به تصویب برسانیم و نقشی ایفا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: مهم‌ترین نقشی که در کمیسیون آموزش به همراه اعتباراتش به ما داده شده است و جای تقدیر دارد در آموزش و پرورش در بحث اتقان است که برابر مصوبه اخیر 2 و نیم میلیارد از سهم کمیسیون و 5 میلیارد هم اعتباراتی است که وزیر آموزش و پرورش تخصیص خواهد داد و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از این اعتبارات را جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha