جناح‌بندی‌ها مانع کار و خدمت است
کد خبر: 4083608
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
آیت‌الله دژکام:

جناح‌بندی‌ها مانع کار و خدمت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس توجه به جناح‌بندی‌ها را مانع کار و خدمت دانست و گفت: هدف پیشبرد کار شهر است و از هر فردی که مرد میدان است و پای کار می‌ایستد بهره‌مند می‌شویم و غرض‌ورزی در کار نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، شب گذشته، 14 شهریورماه در دیدار با محمدحسن اسدی، شهردار جدید شیراز گفت: پذیرفتن مسئولیت خصوصاً در این وضعیت خاص جهانی، ملی و استانی واقعا جز دغدغه خدمت هیچ انگیزه دیگری نمی‌تواند داشته باشد برای اینکه هر انگیزه‌ای از انگیزه‌های مادی و دنیوی در جاهای دیگری، انسان بدون اینکه این همه زیر بار سختی کار باشد، بهتر از اینجا تأمین می‌شود اما خدمت مسلما یک عبادت بزرگ است و اگر کسی موفق به خدمت شود هم در چشم مردم هم در پیشگاه خدا یک مقام و درجه‌ای پیدا می‌کند که گاهی ارزش دارد که انسان سختی‌های این فضا را به خود هموار کند.

وی با بیان اینکه توانایی‌های شهردار جدید می‌تواند زمینه توفیق باشد، افزود: شیراز فضای خاصی دارد و در خصوص توفیق خدمت در این فضا، انسان باید دقت بیشتری کند و کار سخت‌تر است. فضای عمومی شهر تا آرام نباشد نمی‌توان کارهای بزرگ در آن انجام داد و آرامش با جناح‌بندی و تقابل مسلما جور در نمی‌آید. اگر فضای شهر به یک نفر اطمینان که غرضی ندارد و می‌خواهد برای بهبود وضع شهروندان این کلان‌شهر بزرگ تلاش کند بقیه موارد آسان می‌شود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری سخن مرحوم آیت‌الله شب‌ زنده‌دار مبنی بر اینکه وقتی غرض نباشد، خدا همه چیز را درست می‌کند، گفت: این غرض یعنی همین جناح‌بندی‌ها و تقابل جناح‌ها. این مورد را شما با یک حس به عنوان بزرگ‌تر مجموعه می‌توانید القا کنید که همه می‌خواهیم برای یک هدف خدمت کنیم. اگر این مسئله در شیراز اتفاق بیفتد همه مدیون شما خواهند شد و امروز نوبت شما است که این را به منصه ظهور برسانید و نگاه همه به این است که شهردار جدید چه می‌کند؟ از فردا وارد بحث و جدل می‌شود با کسانی که در جناح‌های دیگر هستند؟ یا هدف خدمت و بهبود وضعیت شهر است و ایجاد آرامش؟

امام‌جمعه شیراز جناح‌بندی‌ها را مانع کار و خدمت دانست و گفت: اگر فضا آرام شد و همه اطمینان پیدا کردند که هدف پیشبرد کار شهر است و از هر فردی که مرد میدان است و پای کار می‌ایستد بهره‌مند می‌شویم و غرض‌ورزی در کار نیست بقیه را خدا حل می‌کند.

وی تأکید کرد: بسیاری از کشمکش‌هایی که در شهر بوده با همین نوع نگاه رو به بهبود رفته و تا وقتی این نگاه نیاید شهر قفل می‌شود و بهترین راه هماهنگی، همفکری و همیاری همه جریان‌ها است برای اینکه منافع مردم و شهر تامین شود.

برنامه‌ریزی‌ها قابل اجرا و واقعیت‌گرا باشد

آیت‌الله دژکام همچنین گفت: در مورد برنامه 5 ساله کاری را اعضای شورای شهر و شهرداری دنبال می‌کردند که اتفاق خوبی است و رهبر معظم انقلاب هم دردیدار با هیئت دولت فرمودند که باید برنامه داشته باشید و برنامه مهم است ولی برنامه‌ای که قابل اجرا و واقعیت‌گرا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در چند ساله گذشته بحث شهر خدامحور و شهر دینی در شیراز که سومین حرم اهل بیت(ع) است مطرح بوده و اگرچه با اینگونه افق‌های متعالی خیلی فاصله داریم ولی در عین حال شیراز با ظرفیت‌هایی که دارد باید به این سمت برود.

وی از شهردار شیراز جدید خواست در زمینه مسائل دینی و فرهنگی که تلاش‌های خوبی صورت می‌گیرد، برخی مسائل را ولو اینکه مستقیما مسئول نباشد ولی در این مسائل سیاست‌گذاری شهر مهم است و شهرداری باید مدنظر قرار دهد.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: در همین بحث برنامه 5 ساله شهرداری، قسمتی که مربوط به مسائل فرهنگی است با آنچه که نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ بوده فاصله داشت و گویا تعمدی بوده و گرچه برای اصلاح این روند تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما شهردار جدید نیز باید به این جهت دقت کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم حس امیدی پیدا کنند و آرامش ایجاد شود کارها بهتر پیش خواهند رفت و به نتایج مطلوبی خواهیم رسید همانطور که رهبری در سخنرانی خود به دولت فرمودند که یک امید ایجاد کردید، گفت: در رابطه با شورا و شهرداری نیز توقع همین است که یک حس امید ایجاد شود که شهر رونق دارد و به آینده خوبی می‌رود و کار راه می‌افتد.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: قسمت‌های شهر که در چشم گردشگر هست باید از لحاظ زیبایی و جذابیت در حد مطلوب باشد که وقتی گردشگر می‌آید حس کند با یک شهر تمیز، زیبا و ویژه رو به‌رو است که متأسفانه این قسمت‌ها گاهی کم دقتی شده و مسیرهای گردشگری که تعریف شده باید دائم مراقبت شود با این اسم و رسمی که شیراز دارد.

وی با بیان اینکه بحث محرومیت‌زدایی کار خوبی است اما اینکه چه می‌خواهیم انجام دهیم و چگونه کار کنیم مهم است، افزود: در بحث مهاجرت‌پذیری و... باید بسیاری از ابعاد قضایا بررسی شود و اینکه هر کدام از این‌ها تأثیرش بر اقتصاد و درآمد شهر چگونه است باید مدنظر قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: امروزه دشمن ما در همه دنیا هیاهو راه انداخته که ما نمی‌توانیم شهر و کشور خود را اداره کنیم و همین قدر که تفاوت ایجاد شود و به دنیا  نشان دهیم که ما می‌توانیم  شهر را اداره کنیم زمین تا آسمان مسائل دنیا تغییر خواهد کرد و شیراز مبدا آن است و شیراز آغاز این حرکت‌ها در سطح ملی است.

وی ادامه داد: موج‌های سیاسی و فرهنگی در کشور ما عموماً از شیراز شروع می‌شود و باید مراقب باشیم که چه موجی را شروع می‌کنیم. این نقش ویژه شیراز است. شیرازی‌ها با فکر و توانمند هستند و کار را زیبا و پاکیزه انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha