ضرورت انجام فعالیت‌های قرآنی با پیوست فرهنگی
کد خبر: 4083399
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

ضرورت انجام فعالیت‌های قرآنی با پیوست فرهنگی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: صرف برگزاری یک برنامه‌ قرآنی تأثیرگذار نخواهد بود بلکه باید این برنامه‌ها خروجی داشته باشد و سبب جذب جوانان و نوجوانان شود.

نشست کارشناسان قرآن استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محسن عارفی،معاون فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، امروز، ۱۴ شهریورماه در نشست کارشناسان قرآن استان که در این اداره‌کل برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه صفر و گرامیداشت یاد شهدا، بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی و همراه کردن مردم با این فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت: اگر مردم در انجام فعالیت‌های قرآنی خود را سهیم بدانند بدون تشریفات نقش‌آفرینی خواهند کرد زیرا هویت دادن و شخصیت دادن به مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی حتماً باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: نقش قرآن در موضوعات فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. محافل انس با قرآن همراه با رویکرد فرهنگی و با برنامه‌ریزی باشد. صرف برگزاری یک محفل و برنامه‌ قرآنی تأثیرگذار نخواهد بود بلکه باید این برنامه‌ها خروجی داشته باشد و سبب جذب جوانان و نوجوانان شود.

حجت‌الاسلام عارفی بر لزوم پویایی بیشتر مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: امروز در موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیازمند جدی‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی هستیم و مسئولان مربوطه باید با توجه به شرایط بومی هر منطقه به این امر ورود کنند.

وی ادامه داد: قدم اول در مردمی‌سازی فرهنگ قرآن و فعالیت‌های قرآنی، این است که برای ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی مردم نیز درگیر شوند که اجرای برنامه‌ها با همکاری بهتری انجام شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت تقسیم کار صحیح در اجرای فعالیت‌های قرآنی، گفت: انجام کار‌های قرآنی را به نوجوان و جوانان واگذار کنید و در این راه اگر برنامه‌ها به صورت ایده‌آل نیز برگزار نشد سخت‌گیری نکنید زیرا کار مردمی ماندگار است و آزمون و خطا در این راه به رشد فعالیت‌ها کمک خواهد کرد.

وی بر شناخت ظرفیت‌ها برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: انجام فعالیت‌های قرآنی را منوط به اعتبارات نکنید بلکه اگر کسی دغدغه قرآن دارد با شناخت ظرفیت‌ها می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد  که در این راستا مؤسسات قرآنی نقش مهمی دارند.

حجت‌الاسلام عارفی با بیان اینکه اقدامات قرآنی انجام شده باید به درستی اطلاع‌رسانی شود، ادامه داد: اگر این اقدامات به مخاطب نرسد نتیجه بخش نخواهد بود بنابراین مسئولان قرآنی توجه داشته باشند در کنار شناخت ظرفیت‌ها، کار شبکه‌سازی انجام داده و فعالان قرآنی‌ شهر را به هم وصل کنند و درگیر اختلافات نشوند.

وی با تأکید بر مدیریت و نقش هدایت‌گرانه مسئولان قرآنی شهرستان‌ها برای هم‌افزایی و همکاری بیشتر بین مؤسسات، گفت: فعالیت مؤسسات قرآنی کم شده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید قرآن را به محلات برد تا هم ارتباطات بیشتر شود و هم اینکه سبب نمود فعالیت‌های قرآنی در جامعه شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر تلفیق فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی، بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی باید به‌ گونه‌ای برگزار شود که به دل مخاطب بنشیند و باید کاری کرد که فعالیت‌های قرآنی از مخاطب محوری به سمت مشتری محوری برود زیرا دغدغه مخاطب داشتن (از لحاظ کمیت و تعداد) کیفیت کار را پایین می‌آورد اما اگر کیفیت کار بالا برود مشتری محور می‌شود.

وی در پایان گفت: اصل رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بر پیام‌رسانی است و در این راستا باید با برنامه عمل کرد و فعالان قرآنی می‌توانند نقش خوبی به عنوان پیام‌رسان اسلام و نظام ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha