ساخت یادمان سردار شهید سلیمانی در عراق
کد خبر: 4083232
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

ساخت یادمان سردار شهید سلیمانی در عراق

استاندار کردستان با اشاره به ساخت یادمان سردار شهید سلیمانی در عراق، از فراهم بودن امکان زیارت این یادمان برای زائران خروجی از مرز باشماق خبر داد و گفت: رشادت سردار سلیمانی در پاکسازی منطقه از لوث وجود داعش بزرگترین افتخار ایران اسلامی است.

نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروزف 13شهریورماه در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اقتدار، امنیت و آرامش کشور مدیون رشادت‌ و سلحشوری‌ شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های تبلیغی دشمن برای ایجاد شکاف میان نسل جوان و آرمان‌های انقلاب، بر بزرگداشت مناسبت‌هایی همچون دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: دشمن از غفلت یا کم توجهی‌ها ما سوءاستفاده می‌کند تا ذهنیت و تفکر نسل آینده را بر مبنای سلیقه و خواست خود شکل دهد.

استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت توجه به محتوای برنامه‌ها و تلاش برای انتقال مفاهیم به نسل نو، بیان کرد: در سال‌های اخیر دشمنان بسیار تلاش کردند تا با وارونه جلوه دادن جنایات صورت گرفته علیه ملت ایران، جای شهید و جلاد را عوض کنند و نظام اسلامی را متهم جلوه دهند.

وی همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را زمان مناسبی برای رفع ابهامات از ذهن پرسشگر نوجوانان و جوانان دانست و ادامه داد: از آنجا که امکان حضور همه دانش‌آموزان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور وجود ندارد باید از هر فرصتی برای پاسخ به ابهامات و شبهات ذهن این نسل بهره برد.

زارعی‌کوشا افزود: گاهی واگویه‌های دفاع مقدس برای نسل امروز سنگین و غیرقابل درک است و به همین دلیل نباید اجازه دهیم فضای مدارس و دانشگاه‌ها به سیطره روشنفکرنماها درآید.

وی با یادآوری هشدارها و ابراز نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی افزود: تأکیدات ایشان بر جهاد تبیین به عنوان جهاد عینی، روشنگر راه ما خواهد بود.

استاندار کردستان از فرمانداران خواست علاوه بر برگزاری جلسات هماهنگی هفته دفاع مقدس شهرستان‌ها، در برنامه‌ریزی‌ها، از محلات و روستاها غافل نشوند.

وی در ادامه گفت: هیچ ابزاری جای زبان هنر را نمی‌گیرد و هر شهرستان‌ از یک مزیت هنری برخوردار است که باید در تبیین برنامه‌های این هفته از این مزیت بهره بگیرند.

زارعی‌کوشا در ادامه به موضوع ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان اشاره و تأکید کرد: تاخیر در ساخت باغ موزه استان را باید به واسطه طراحی مناسب و کم‌نظیر جبران کرد.

وی تعیین مرز باشماق به عنوان پایانه ترددی زائران اربعین را افتخاری برای استان برشمرد که آمادگی مناسب اقلیم کردستان عراق برای استقبال از زائران را هم در پی داشته است.

استاندار کردستان، فراهم شدن این سفر معنوی را زمینه خوبی برای تقویت مراودات فرهنگی و همکاری میان کردستان و اقلیم کردستان عراق دانست.

وی با اشاره به ساخت یادمان سردار شهید سلیمانی در عراق، از فراهم بودن امکان زیارت این یادمان برای زائران خروجی از مرز باشماق خبر داد و یادآور شد: رشادت سردار سلیمانی در پاکسازی منطقه از لوث وجود داعش بزرگترین افتخار ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha