ازسرگیری جلسات دعای توسل مادران شهدای همدانی
کد خبر: 4083210
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

ازسرگیری جلسات دعای توسل مادران شهدای همدانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان در رابطه با برگزاری مجدد جلسه دعای توسل مادران شهدا که قدمت طولانی در شهر همدان دارد، توضیح داد: این جلسات که بیش از 20 سال بود هر هفته در روزهای چهارشنبه در منازل شهدا برگزار می‌شد متأسفانه با شیوع کرونا به تعطیلی انجامید و در حال حاضر بنیاد شهید آمادگی لازم برای برگزاری مجدد این جلسات را دارد.

مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدانمجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: ضبط خاطرات ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اولویت اول بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان است که همچنان در حال انجام است.

وی افزود: هدف‌گذاری این بود که تا انتهای سال 1400 جمع‌آوری خاطرات شفاهی به اتمام برسد اما به دلیل محدودیت سنی، محدودیت در توان صحبت کردن و یا نداشتن تمایل برای شرکت در این طرح از سوی برخی از والدین هنوز به‌طور کامل انجام نشده است، طی سال گذشته هزار و 500 مورد ضبط خاطرات شفاهی انجام شد.

صفدریان با بیان اینکه ضبط خاطرات علاوه بر مکان مشخصی که بنیاد در نظر گرفته است برای والدینی که امکان تردد ندارند در منزل آنها انجام می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به رویکرد فرهنگی بنیاد و اولویت خاصی که برای این طرح در نظر گرفته شده است؛ هدف‌گذاری بالای چهار هزار مورد برای امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: از ابتدای سال با همکاری خوب مرکز صداوسیمای همدان که اکیپ‌های مختلفی را برای نقاط مختلف شهرستان‌ها در نظر گرفتند، اقداماتی انجام شد؛ کار عملیاتی این طرح نزدیک به یک ماه است که آغاز شده است و تا پایان مهرماه سال‌ جاری نیز هزار مورد انجام می‌شود.

وی افزود: امسال علاوه بر والدین شهدا، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان با درصد جانبازی بالاتر و آزادگان نیز در این طرح شرکت می‌کنند.

صفدریان بیان کرد: در جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا، متأسفانه افرادی هستند که خیلی تمایلی ندارند که در این طرح شرکت کنند؛ هدف ما این است که این والدین را ترغیب کنیم که هر چند کوتاه صدا و تصویر این بزرگان را ضبط کرده و داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان که در سال 1402 برگزار خواهد شد، گفت: کمیته‌های مختلفی زیر نظر کنگره از سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که مسئولیت دو کمیته در این کنگره به بنیاد شهید استان سپرده شده است؛ کمیته تکریم ایثارگران و کمیته جمع‌آوری آثار شهدا که از جمله آثار شفاهی و مکتوب را شامل می‌شود و این کمیته تا اختتامیه کنگره مشغول به فعالیت با اعضای مشخص خود هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در رابطه با وضعیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، تصریح کرد: این قانون در همدان پیشرفت‌های خوبی داشته است. دستورالعملی که برای اولین بار در سال 1400 ابلاغ شد ایثارگرانی که تا پایان سال 99 به‌عنوان نیروی قراردادی، پیمانی و آزمایشی با دستگاه‌های دولتی همکاری داشتند تبدیل وضعیت شوند؛ غالب دستگاه‌ها این قانون را اجرا کردند و طی سال گذشته 898 مورد از ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌صورت سالانه و یا شش ماهه اعلام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون آماری از سال‌ جاری اعلام نشده است. دستگاه‌های معدودی این قانون را انجام نداده‌اند که در حال پیگیری هستیم، بیشتر کارهای مربوطه انجام شده و اقدامات نهایی باقی مانده است.

وی افزود: در سال 1401 نیز با مصوبه مجلس بخش‌نامه دیگری ابلاغ شد و ایثارگرانی که تا بهمن 1400 در دستگاهی مشغول شدند مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند که این نیز در حال پیگیری است.

صفدریان در رابطه با برگزاری مجدد جلسه دعای توسل مادران شهدا که قدمت طولانی در شهر همدان دارد، توضیح داد: این جلسات که بیش از 20 سال است هر هفته در روزهای چهارشنبه در منازل شهدا برگزار می‌شد و جمعی از مادران شهدا در آن شرکت داشتند متأسفانه با شیوع کرونا از سال 99 به تعطیلی انجامید، اما با توجه به بهبود شرایط کرونایی در حال حاضر بنیاد شهید آمادگی لازم برای برگزاری مجدد این جلسات را دارد تا این جلسات بنا به تمایل و خواست مادران به هر شکلی که دوست دارند، برگزار شود.

انتهای پیام
captcha