رأفت امام رئوف شامل حال 84 زندانی فارس شد
کد خبر: 4083205
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

رأفت امام رئوف شامل حال 84 زندانی فارس شد

مدیرکل زندان‌های فارس از آزادسازی 84 زندانی این استان با مشارکت آستان قدس رضوی تاکنون خبر داد.

مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت آستان قدس رضوی، ستاد دیه و اداره‌کل زندان‌های فارس و حضور تعدادی از خیرین و خادمیاران آستان قدس امروز، 13 شهریورماه در اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد و در آن تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در این مراسم گفت: با همت و مشارکت آستان مقدس حضرت رضا(ع) و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان فارس در پویش نذر امام رضا(ع) از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۴ نفر از زندانیان، ۵۵ نفر زن و ۲۹ نفر مرد از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.

وی افزود: کل بدهی این افراد ۳۲۷ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال از شکات رضایت اخذ شده است و ۱۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی پذیرفته شده است، مبلغ سه میلیارد و 412 میلیون ریال نیز  توسط خود زندانیان تأمین شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: آستان قدس رضوی برای آزادی این تعداد زندانی 28 میلیارد و 515 میلیون ریال پرداخت کرده‌ است و ستاد دیه استان فارس نیز از منابع مختلف ۶۳ میلیارد و 359 میلیون ریال پرداختی داشته است.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: اخذ گذشت رضایت‌مندانه از نقاط مختلف استان و سایر استان‌ها، پرداخت بخشی از بدهی زندانیان با مشارکت ستاد دیه استان فارس، اعزام تعدادی از خانواده زندانیان زیرپوشش انجمن حمایت و زندانیان آزاد شده به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی زندانیان پس از آزادی از زندان از اقدامات شاخصی است که توسط آستان قدس و خادمیاران انجام شده است.

وی اظهار کرد: امروز با همکاری آستان مقدس آقا امام رضا(ع) و کانون خدمت رضوی استان فارس، توفیق داشتیم تعدادی از زندانیان بدهکار مالی غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: تعداد بالغ بر ۸۵۰ نفر زندانی محکوم مالی غیرعمد هنوز در زندان‌های استان چشم به راه دستان سخاوتمند خیرین عزیز و همچنین شکات پرونده‌ها هستند که تا آنجایی که امکان دارد شکات از بخشی از حقوقشان گذشت کنند و مابقی را هم از خیرین استان استدعا داریم کمک کنند تا بتوانیم مشکل این افراد رو حل تا از زندان‌های استان آزاد شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: بدهکاری ۸۵۰ نفر زندانی، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که با رایزنی‌هایی که همکاران ما در واحد مددکاری زندان‌ها و ستاد دیه استان انجام می‌دهند، درصدد بوده مبلغ قابل توجهی از شکات رضایت اخذ شود، مبلغی نیز توسط خیرین تأمین شده و مابقی را در قالب تسهیلات بانکی به‌صورت قرض‌الحسنه و همچنین کمک‌های بلاعوض در صورت احراز استحقاق به آنان کمک کنیم، زمینه آزادی آنان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد زندانی، ۳۰ نفر زندانی زن و 820 زندانی مرد هستند، گفت: جای مادران در زندان نیست و با توجه به جایگاه زن در خانواده که همچون ستون خیمه می‌ماند، استدعا داریم از خیران و مؤسسات خیریه به کمک ما بیایند تا بتوانیم مشکلات این افراد رو حل کنیم که این امر باعث استحکام بنیان و کانون خانواده شده و تأثیر بسزایی در مدیریت خانواده و پیشگیری از تبعات سوء بعدی در خانواده‌ها می‌شود.

سردار جابر مهدیار، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس نیز در این مراسم گفت: تعداد 84 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای همکاری با اداره‌کل زندان‌ها و ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و در مراحل بعدی هم قصد داریم علاوه بر کمک خیرین، با همت شکات پرونده‌ها، زمینه آزادی 30 زندانی را در اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) از زندان‌های استان آزاد کنیم.

وی اظهار کرد: از سلسله برنامه‌های آستان قدس این است که از ورود جرایم غیرعمد که حکم جلب دارند به زندان جلوگیری شود و علاوه بر آن به خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت کمک و همچنین با اعطای وام اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد حضرت امام(ره) برای ایجاد شغل مناسب برای زندانیان آزاد شده اقدام شود و در مرحله پایانی، سفر زیارتی برای زندانیان آزاد شده با خانواده‌هایشان درنظر می‌گیریم که با تأسی و توسل به اهل بیت و امام رضا(ع) با آرامش خاطر به زندگی مجدد بازگردند.

وی اضافه کرد: 32 میلیارد تومان کل بدهی این افراد بوده است که با همت آستان قدس رضوی و ستاد دیه استان و رضایت شکات این مبلغ تأمین شده و زمینه آزادی آنان از زندان فراهم شد که از این مبلغ، شکات پرونده‌ها 22 میلیارد تومان را به نام امام رضا(ع) بخشیده‌اند، مبلغ دو میلیارد و 555 میلیون تومان را آستان قدس کمک کرده و مابقی را ستاد دیه استان تأمین کرده است.

انتهای پیام
captcha