خدمت‌رسانی 102 موکب فارس به زائران اربعین
کد خبر: 4082810
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

خدمت‌رسانی 102 موکب فارس به زائران اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از خدمت‌رسانی 102 موکب از این استان به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مواکب در استان فارس، چهارمحال و بختیاری، مرز شلمچه، نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، کاظمین و سامرا برپا خواهند شد.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارساسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه ثبت‌نام مواکب اربعینی برای صدور یا تمدید مجوز از اردیبهشت‌ماه آغاز شد، گفت: بحمدالهی تاکنون 102 موکب از استان فارس موفق به کسب مجوز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه در سال 98، 68 موکب از استان فارس به زائران اربعین خدمت‌رسانی کردند، افزود: از 102 موکب اربعینی، شش موکب در استان فارس، یک موکب در چهارمحال و بختیاری، هشت موکب در شلمچه، هفت موکب در نجف اشرف، 26 موکب در مسیر پیاده‌‎روی نجف به کربلا، 52 موکب در کربلا، یک موکب در کاظمین و یک موکب در سامرا استقرار خواهند یافت.

قاسمی اظهار کرد: در سال 98 ظرفیت اسکان و پذیرایی موکب استان فارس در یک شبانه‌روز 100 هزار نفر بود اما امسال پیش‌بینی ما 350 هزار نفر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار کرد: تاکنون اقدامات مختلفی برای اعزام و انتقال اقلام و تجهیزات مواکب انجام شده است که در این راستا یک تیم هم از ستاد عتبات عالیات برای تسهیل خروج خودروها و محموله‌ها مواکب در مرز مستقر شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای معرفی مواکب به گمرک جهت صدور مجوز خروج تجهیزات آنان انجام شده است، گفت: تا این لحظه توانستیم برای 404 خودرو اعم از کامیون و تریلی مجوز خروج از کشور و حرکت در عراق را صادر و اخذ کنیم.

انتهای پیام
captcha