رصد فعالیت سازمان‌های استان فارس از سوی قرارگاه فرهنگی
کد خبر: 4082557
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

رصد فعالیت سازمان‌های استان فارس از سوی قرارگاه فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به هدف اصلی قرارگاه فرهنگی استان گفت: قرارگاه فرهنگی فارس، کار سازمان‌ها را رصد می‌کند و اگر جایی نیاز به تکمیل، حمایت و هدایت است از طرف آن انجام می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس بعدازظهر پنج‌شنبه، ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، با اشاره به هدف اصلی قرارگاه فرهنگی استان گفت: قرارگاه فرهنگی قصد مدیریت میدانی را دارد و تصمیم بر مباشرت اجرای کار فرهنگی ندارد و این مباشرت حداقلی است.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی فارس، کار سازمان‌ها را رصد می‌کند و اگر جایی نیاز به تکمیل، حمایت و هدایتی است از طرف آن انجام می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در نقشه مهندسی استان برای صدا و سیما ۱۳ وظیفه نگارش شده است که باید انجام شود، افزود: صدا و سیما در بحث نظرسنجی به قرارگاه کمک می‌کند تا از طرف جامعه بازخورد دریافت شود که تا چه اندازه اقدامات اثرگذار بوده است.

وی با تصریح اینکه ۴۸ دستگاه برای سال ۱۴۰۱ باید برنامه‌هایی در این زمینه انجام دهند، اظهار کرد: ترکیب استاندار با بسیج که بدنه مردمی بسیار گسترده‌ای در سراسر استان دارد، بهترین بازوها برای این قرارگاه هستند تا بتوانیم وظیفه مدیریت فرهنگی را به درستی انجام دهیم در غیر این صورت اجرا و مباشرت، کار قرارگاه نیست بلکه کار دستگاه‌هاست.

امام‌جمعه شیراز با یادآوری اینکه تنظیم‌کنندگان سند در اینکه قرارگاه چه تشکیلاتی داشته باشد نقش داشتند، اضافه کرد: این مسئله باعث می‌شود در مقام تفکر تا اجرا هماهنگی ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام از استاندار خواست تا به مجموعه‌های تحت امرش ابلاغ کند که در این چارچوب همکاری‌ها شروع شود و سپس افزود: اکنون مشکلاتی که برای اجرای این سند وجود دارد تقریباً شناسایی شدند، تلاش می‌کنیم و در مرکز نیز دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیر این می‌شوند که مجموعه بودجه ۱۴۰۲ و همچنین سازوکارهای درون سازمانی دولت برای تأمین اعتبارت و بودجه‌ها با سند نقشه مهندسی هماهنگ شود.

انتهای پیام
captcha