آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه کرمان
کد خبر: 4082432
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه کرمان

مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه کرمان، با حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده در کرمان آغاز شد.

مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم آغاز مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه کرمان، با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان و متسابقین امروز، ۱۰ شهریورماه در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا به بیان روایاتی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص قرآن پرداخت و گفت: قرآن نگه‌دارنده افراد از لغزش‌ها، روشنایی‌بخش در تاریکی‌ها، عامل برون رفت از نگرانی‌ها و گمراهی‌ها، حفظ کننده انسان از شرارت‌ها و نجات دهنده از فتنه‌ها است که انسان را عاقبت‌بخیر می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که از مرحله شهرستانی شروع و تا سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: ۲ هزار و ۸۸ نفر شرکت کننده از استان کرمان در چهل‌وپنجمین دوره این مسابقات سراسری ثبت‌نام کردند که آمار خوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: با توجه به وجود مزار مطهر سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیتی بین‌المللی در کرمان و انس ویژه ایشان با قرآن، ضرورت دارد در کرمان توجه ویژه‌ای به موضوعات قرآنی انجام شود و این توقع وجود دارد که افراد بیشتری از استان کرمان در مسابقات قرآن شرکت کنند.

وی ادامه داد: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در رشته‌های حفظ قرآن (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق و ترتیل(در دو بخش آوایی و انفرادی)، اذان، دعاخوانی، هم‌نوایی برگزار شد که حدود ۳۰۰ نفر به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه ‌یافتند و متسابقین در صورت کسب حد نصاب امتیازات در مرحله نیمه نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha