کرونا همچنان در کمین است
کد خبر: 4082251
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

کرونا همچنان در کمین است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه کرونا همچنان در کمین است، بر جدی گرفتن هم‌استانی‌ها در تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 شهریورماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ با بیان اینکه کرونا همچنان در حال چرخش در جامعه است، گفت: تزریق و تکمیل واکسن علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از مهم‌ترین اصول ایمنی در برابر این بیماری است.

وی ادامه داد: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه در برابر بیماری کووید۱۹، نیازمند پایبندی مردم به تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس و رعایت جدی شیوه‎نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و با توجه به ضرورت پوشش واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس، از والدین خواست تا مشارکت جدی‌تری در واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی توصیه کرد: ضرورت دارد این افراد تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در کاهش آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نقش مؤثری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس از خوددرمانی و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، اظهار کرد: ۹۳.۹۶ درصد جمعیت استان واکسن دُز اول، ۸۸ درصد دُز دوم و ۴۹.۹۹ درصد دُز سوم را دریافت کردند، همچنین جمعیت ۵ تا ۱۲ سال استان ۲۷.۷ درصد دُز اول و ۱۳.۳ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جان‌باختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست‌های pcr و تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، روند انجام واکسیناسیون و وضعیت شهرستان‌های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در نشست امروز بود.

انتهای پیام
captcha