مکتب حسینی با زبان هنر بازگو شود
کد خبر: 4081852
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

مکتب حسینی با زبان هنر بازگو شود

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شور حسینی در قالب هنر بسیار تأثیرگذار است،‌ گفت: هنر در قالب نمایش، نقاشی و یا عکاسی فرقی نمی‌کند، می‌تواند گویای مکتب و مسیر امام حسین(ع) در تمام ملل باشد.

برپایی نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در خانه ملت

به گزارش ایکنا از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، هفتم شهریور در بازدید از نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در نمایشگاه دائمی خانه ملت مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ثبت لحظات عزاداری امام حسین(ع) به سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند فرهنگ عاشورا و مکتب عبدالله الحسین(ع) را زنده نگه دارد که در این راستا اگر بتوانیم این نمایشگاه‌ها را حمایت کنیم و در سطوح بین‌المللی برگزار کنیم بدون شک فرهنگ حسینی را زنده نگه داشته و به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهیم.

گلرو با بیان اینکه شور حسینی در قالب هنر بسیار تأثیرگذار است یادآور شد: هنر در قالب نمایش، نقاشی و یا عکاسی فرقی نمی‌کند، می‌تواند گویای مکتب و مسیر امام حسین(ع) در تمام ملل باشد.

مرتضی آقا تهرانی ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این بازدید هنر را ابزاری بی‌واسطه برای سخن گفتن برشمرد و گفت: هنر در تمام مکاتب و فرهنگ‌ها بی‌واسطه است و امام حسین(ع) منحصر به ایران، عراق و شیعه نیست، مکتب عبدالله الحسین(ع) از تمام مرزها گذشته، و فرهنگ حسینی به تمام زبان‌های جاری سخن می‌گوید، در این بین هنر بی‌واسطه‌ترین زبان برای ترویج فرهنگ حسینی است.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در خصوص روند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه مشتمل بر ۸ هزار اثر است که در سال ۱۴۰۰ به عنوان چهاردهمین سوگواره دریافت شد و در 3 بخش استانی، ملی و بین‌المللی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار دریافتی در بخش استانی از استان سمنان با موضوع عزاداری تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی است یادآور شد: فراخوان پانزدهمین دوره نمایشگاه منتخب سوگواره «مهر محرم» ذیل سوگواران بین‌المللی ملت امام حسین(ع) منتشر شده و بخش عکس و فیلم کوتاه به این نمایشگاه اضافه می‌شود.

فلاح ادامه داد: تمام علاقه‌مندان به هنر عاشورای فرصت دارند تا پنجم مهر آثار خود را برای پانزدهمین دوره این نمایشگاه ارسال کنند و اختتامیه این نمایشگاه در پایان آذرماه و یا دی‌ماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: این نمایشگاه از شنبه دوم تا ۱۳ مهر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام هشتم در نگارخانه موزه مرکزی حرم مطهر امام رضا(ع) به مدت سه روز در محل نمایشگاه مجلس دایر است.

همچنین میثم قدس‌پور، دبیر سوگواره مهر محرم گفت: در این نمایشگاه ۴۰ قطعه عکس از ۲۹ عکاس در بخش‌های استان سمنان، ملی و بین‌المللی ارائه شده است.

وی در پایان متذکر شد: ۱۱ عکس بخش بین‌المللی از شش عکاس از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق، بحرین و انگلستان در معرض دید علاقمندان به هنر عاشورایی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha