چه کفشی برای پیاده‌روی اربعین مناسب است + فیلم
کد خبر: 4081739
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
سلامت در زیارت/1

چه کفشی برای پیاده‌روی اربعین مناسب است + فیلم

کفشی که برای پیاده‌روی اربعین انتخاب می‌کنید باید صندل راحتی باشد که پشت آن بسته شود؛ البته باید با آن کفش چند کلیومتر در شهر خودتان راه رفته باشید تا مطمئن شوید که آن کفش برای سفر اربعین مناسب است.

چرا نباید برای پیاده‌روی اربعین کفش تازه پوشید + فیلم

به گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

اما برای همراهی خیل عاشقان امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین باید خود را به خوبی آماده کنیم، مقدمات سفر را به خوبی بچینیم، نحوه مراقبت از سلامتی خود را بدانیم و آگاه باشیم در صورت بروز مشکل چگونه با آن مواجه شویم تا سلامت ما زمینه انجام زیارتی مقبول را فراهم کند.

خبرگزاری ایکنا، برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای 10 قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در اولین جلسه از این مجموعه، با نحوه انتخاب صحیح کفش و لباسی که باید در پیاده‌روی اربعین همراه داشته باشید، آگاه می‌شوید.

قبل از سفر شما باید تمهیداتی را در نظر بگیرید. برای مثال کفشی که می‌خواهید انتخاب کنید باید کفش راحتی باشد و تهویه در آن به راحتی انجام شود. پیشنهاد ما عموماً پوشیدن صندل است. شما با پوشیدن یک صندل راحت که حتماً باید پشت آن بسته شود(حالت دمپایی نداشته باشد) می‌توانید سفر راحتی داشته باشید؛ توجه داشته باشید که صندل حتماً باید پاشنه حداقل دو و حداکثر سه سانتی داشته باشد. قبل از سفر باید با کفشتان راه بروید تا مطمئن شوید که این کفش در مسیرهای طولانی شما را اذیت نمی‌کند.

شما قرار است 85 کیلومتر راه را در عرض سه روز پیاده‌روی کنید، پس لازم است که با همان کفش در شهر خودتان کیلومترها راه بروید تا خیالتان راحت باشد که آن کفش شما را اذیت نخواهد کرد.

نکته مهم دیگر انتخاب لباس است. قطعاً در این سفر شما تعریق زیادی خواهید داشت پس حتماً موهای زائد بدن خود را تمیز کنید؛ این کار موجب می‌شود بدن شما عرق‌سوز نشود.

همچنین لباسی که انتخاب می‌کنید باید لباس چندلایه باشد. از آنجایی که ما در طول روز قرار است پیاده‌روی کنیم نیاز است برخی اوقات لباسمان را کمتر کنیم و یا بر روی لباس خود لباس دیگری را اضافه کنیم چون دمای صبح در عراق با دمای شبانگاهی بسیار متفاوت است.

علاوه بر لباسی که می‌پوشید نیاز به کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی دارید. البته عینک زاپاس را فراموش نکنید. جورابی که انتخاب می‌‌کنید تا حد امکان جوراب سفید نخی باشد و چندین جفت جوراب همراه داشته باشید. تا بتوانید در عمود‌های مختلف و توقف‌گاه‌ها آن را عوض کنید و جوراب تمیز دیگری بپوشید.

یادتان باشد به مکانی سفر می‌کنید که مشکل گرد و خاک وجود دارد پس ماسک تنفسی را فراموش نکنید. پیشنهاد ما استفاده از ماسک N95 است که برای شرایط گرد و خاک بسیار مناسب است و از سوی دیگر تنفس شما را دچار اختلال نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha