شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن خود را بی‌نیاز از استاد راهنما ندانند
کد خبر: 4081677
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
بررسی وضعیت مسابقات قرآن اوقاف از نگاه داوران و متسابقان / ۱۰

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن خود را بی‌نیاز از استاد راهنما ندانند

مهدی قره‌شیخلو، داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه متسابقان برای ورود به مسابقات باید یک‌سال با تمام وجود تلاش کنند، گفت: برخی از شرکت‌کنندگان از حضور در جلسات قرآن و آموزش در محضر استاد احساس بی‌نیازی می‌کنند که باید نسبت به این مهم تجدیدنظر داشته باشند.

مهدی قره شیخلو، داور بین المللی قرآن

مهدی قره‌شیخلو، داور بین‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص سطح برگزاری مسابقات قرآن اوقاف استان، بیان کرد: سطح متسابقان بد نبود، اما واقعیت این است که شرکت‌کنندگان تمرین نمی‌کنند. اگر متسابقی برای ورود به رویدادهای قرآنی جدی باشد باید یکسال را با تمام وجود تلاش کرده و برای تمرین مستمر وقت بگذارد.

وی ضرورت حضور متسابقان در جلسات و رفع اشکال در محضر اساتید را مورد تأکید قرار داد و افزود: احساس بنده است که شرکت‌کنندگان به دلایل مختلف که کرونا یکی از آنان است کمتر در جلسات شرکت دارند و این امر آفت بزرگی است. مسابقات رقابتی است که برای ورود باید آمادگی قبلی از هر جهت را داشت و این مهم نیز فقط در سایه تمرین و تکرار و تحت نظر استاد بودن به دست می‌آید.


بیشتر بخوانید


قره‌شیخلو با بیان اینکه برخی از متسابقان خیلی زود از حضور در جلسات قرآن و آموزش در محضر استاد احساس بی‌نیازی می‌کنند، افزود: شرکت‌کنندگان در مسابقات نسبت به این مهم تجدیدنظر داشته باشند، بنده داور تجوید بودم و بیشترین تمرکزم در این بخش بود، برخی شرکت‌کنندگان از دو امتیاز جوانی و صدای خوب برخوردارند، اما در حوزه تجوید ضعیف بودند، اگر سازمان اوقاف یا دیگر دستگاه‌ها برای متسابقان زمینه آموزش تخصصی را فراهم کرده تا آنان در طول سال از دوره‌های آمادگی بهره‌مند شوند در ارتقای کیفیت مسابقات مؤثر است و می‌توان مسابقات قوی‌تری را شاهد بود.

این داور بین‌المللی ضرورت پیش‌بینی برنامه‌های قرآنی در روزهای پساکرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه تلفیق جلسات آموزشی مجازی و حضوری ما را در رسیدن به اهداف کمک می‌کند، اضافه کرد: باید قبول کنیم امروز گرفتاری مردم بیشتر از قبل است و فراغتی که دو دهه قبل داشتند، امروز ندارند و نمی‌توان انتظار داشته باشیم که آنان همچون 20 سال قبل پا به رکاب برای جلسات حضوری باشند.

قره‌شیخلو در پایان گفت: از سوی دیگر نمی‌توان کار حضوری را تعطیل کرد؛ از این رو برای صرفه‌جویی در وقت مردم و اساتید، لازم است دوره‌های آموزشی به‌ گونه‌ای طراحی شوند تا بخشی از آن به صورت مجازی و بخش دیگر حضوری باشد. به نظر می‌رسد بخش حضوری به هیچ عنوان نباید تعطیل شود و از طرف دیگر  در کنار جلسات حضوری از تجربه این دوسال نیز می‌توان بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha