جوان کردستانی به «عشق حسین» از قصاص بازگشت
کد خبر: 4081626
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

جوان کردستانی به «عشق حسین» از قصاص بازگشت

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان در «پویش به عشق حسین می‌بخشم» اولیای دم در یک پرونده قتل از قصاص صرف‌نظر و اعلام گذشت کردند.

بخشش پرونده قتل

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پروند‌ه‌های قصاص در ایام ماه محرم در پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» توسط هیئت‌های صلح استان کردستان پیگیری می‌شود.

وی افزود: به همت و تلاش مجدانه اعضای صلح یاران سنندج در معاونت توسعه حل اختلاف مرکز استان کردستان انجام شد، اولیای دم در یک پرونده قصاص با صرف نظر از حق قصاص، رضایت خود را اعلام کردند.

رئیس کل دادگستری کل استان کردستان به سابقه این پرونده در دادگستری اشاره و بیان کرد: این پرونده مربوط به سال 1393 بود و متهم به مباشرت در قتل از همان سال بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

وی با اشاره به پیگیری پرونده‌های قصاص در ایام ماه محرم در پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» توسط هیئت‌های صلح استان کردستان، یادآور شد: با توجه به تشکیل شعبه ویژه صلح و سازش در شورای حل اختلاف مرکز استان و استفاده از ظرفیت صلح یاران توانا و فعال سنندج موجبات این رضایت حاصل شد و این مورد سومین پرونده منجر به رضایت در پرونده‌های قتل استان کردستان بود که در سال جاری اتفاق افتاد.

انتهای پیام
captcha