اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 4081576
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) این مؤسسه را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ثبت‌‎نام در دانشسرایی علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) این مؤسسه برای سال تحصیلی 1402-1401 آخرین مهلت ثبت‌نام این مرکز را 15 شهریورماه جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تحصیل در این دانشسرا دارای امتیازات برای حافظان کل قرآن است، گفت: در این دانشسرا امکان اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی برای حافظان کل فراهم شده است.

شاهسونی بیان کرد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام دانشسرای باقرالعلوم جهت سال تحصیلی پیش رو می‌توانند از طریق سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir اقدام کنند.

وی یادآور شد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۵، تمامی حافظان کل قرآن کریم که آشنا با ترجمه و تفسیر و علوم قرآنی و دروس اختصاصی در سطح کارشناسی این رشته و دارای مدرک حفظ سازمان دارالقرآن الکریم باشند می‌توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کسب حدنصاب لازم مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: بر همین اساس مؤسسه بیت‌الاحزان از سال‌ها قبل اقدام به راه‌اندازی دوره‌های یکساله آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کرده است که در چند سال اخیر تحت عنوان دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر تدریس دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث توسط اساتید مجرب، حافظان به تثبیت محفوظاتشان نیز می‌پردازند و چنانچه هنوز مدرک حفظشان را از سازمان دارالقرآن نگرفته باشند در طول دوره در آزمون اعطای مدرک این سازمان هم شرکت می‌کنند و در پایان دوره با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند و در صورت کسب حد نصاب لازم، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث خود را دریافت می‌کنند.

شاهسونی نمونه موفقیت در این عرصه را مریم رضایی، دختر 16 ساله شیرازی برشمرد که با تحصیل در این مرکز موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شد و افزود: همچنین رضایی در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث رتبه یک کشور را کسب کرد و هم‌اکنون مشغول به تحصیل در این مقطع است.

عضو شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم با اشاره به موفقیت این دانشسرا در سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه همه ساله شاهد قبولی درصد بالایی از قرآن آموزان این مرکز در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث هستیم تا جایی که در سال گذشته و سال جاری تعداد بالایی از حافظان که سنین پایینی داشتند موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود قبل از اتمام تحصیلات دبیرستان شدند.

انتهای پیام
captcha