ضرورت حمایت از فرهنگ فرزندآوری توسط دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4081464
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

ضرورت حمایت از فرهنگ فرزندآوری توسط دستگاه‌های اجرایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت با حمایت دستگاه‌های اجرایی استان فارس تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 6 شهریورماه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده به عنوان یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم گفت: تسریع در تحقق این هدف ارزشمند، نیازمند حمایت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، ائمه جمعه و جماعات است.

وی با اشاره به نقش مهم جمعیت جوان و پویا در تقویت مسیر پیشرفت کشور افزود: لازم است برنامه حمایت و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری و رفع نیازهای جوانان بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا بتوان با همکاری و همراهی بین‌بخشی در استان، گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشت.

حسینی، ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری، رفع موانع ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان را از اصول اولیه در مسیر جوانی و افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موضوع جوانی جمعیت با جدیت و برنامه‌ریزی‌های دقیق در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش آمار باروری در سال‌های گذشته در کشور و به تبع آن در استان فارس، بر ضرورت تلاش برای رفع نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری در زوجین تاکید کرد و از اقدامات هدفمند معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه در این زمینه خبر داد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، با ارایه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع  بهبود اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات کمیته ‌های زیرمجموعه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha