هشدار پلیس فتای البرز درباره ثبت‌نام جعلی اربعین
کد خبر: 4081420
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

هشدار پلیس فتای البرز درباره ثبت‌نام جعلی اربعین

رئیس پلیس فتای البرز از مردم خواست برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین فقط از طریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین(سماح) اقدام کنند.

ثبت‌نام جعلی اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت‌های جعلی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در این ایام صورت می‌گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم عزادار در ایام اربعین حسینی تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دارند که برخی از سایت‌های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت‌نام اربعین ایجاد می‌شود.

جلیلیان بیان کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به‌صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی‌الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

این مسئول توضیح داد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارند اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

رئیس پلیس فتای البرز یادآور شد: زائران برای ثبت‌نام به دفاتر مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت و یا از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه شود و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha