اجرای ویژه‌برنامه «هم‌نوای نینوا» در اردبیل
کد خبر: 4081183
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

اجرای ویژه‌برنامه «هم‌نوای نینوا» در اردبیل

همزمان با ماه حزن و اندوه محرم و در پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ویژه‌برنامه‌ «هم‌نوای نینوا» در اردبیل برگزار شد.

ویژه‌برنامه هم‌نوای نینوا در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، همزمان با ماه حزن و اندوه محرم و در پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ویژه‌برنامه‌ «هم‌نوای نینوا»، پنجم شهریورماه با حضور کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری اردبیل، در سالن آمفی‌تئاتر جعفر ابراهیمی(شاهد) استان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با تسلیت ایام محرم در سخنانی خطاب به اعضای کانون، نقش آنان را در جامعه تأثیرگذار دانست و گفت: حضور بیش از 30 کودک و نوجوان در واقعه‌ کربلا و همراهی آن‌ها با قیام امام حسین(ع)، نشان می‌دهد در این سن هم می‌توان کارهای بزرگی کرد که تاثیر آن باگذشت چند صدسال ماندگار باشد.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه تعدادی از کودکان حاضر در واقعه‌ عاشورا مانند عبدالله بن الحسین(ع) به شهادت رسیده و تعدادی هم بعد از این واقعه، پیام‌رسان اهداف نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بودند، تصریح کرد: ما هم می‌توانیم با فراگیری و انجام آموزه‌های دینی با تکیه‌ بر معارف و درس‌های قیام عاشورا، پرچم‌دار نهضت حسینی و شهیدان کربلا باشیم.

وی پوشیدن پیراهن‌های سیاه و حضور در مساجد و دسته‌های عزاداری توسط کودکان و نوجوانان را نشان از عشق و ارادت آنان به سید و سالار شهیدان دانسته و خاطرنشان کرد: برای داشتن آینده‌ای روشن و تشخیص راه درست از بیراهه نیاز به الگو داریم و امام حسین(ع) ویاران باوفای ایشان بهترین الگو برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

سرپرست کانون استان اردبیل با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: شهدای دولت در عرصه خدمت‌رسانی به مردم از جان خود گذشتند و این روحیه خدمتگزاری باید سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

گفتنی است؛ در ادامه برنامه داستان منظوم «روایت عاشورا»، توسط زهرا ناصری و الناز پور‌طهماسب از اعضای مرکز شماره سه کانون اردبیل قصه‌گویی شده و قصه نمایش «بی‌بی مراد» با اجرای لیلا خلیفه سقا، مربی امور‌فرهنگی مرکز شماره دو کانون اردبیل و همراهی آیناز فتحی و سوفیا عباس‌زاده از اعضای این مرکز اجرا شد، همچنین مهلا نوجامه و رقیه وحید از اعضای مرکز شماره چهار کانون اردبیل با دکلمه خوانی، به اجرای برنامه پرداخته و برگزاری مسابقه جدول، شعرخوانی، نی‌نوازی‌ و پخش کلیپ از فعالیت‌های مراکز کانون استان در ماه محرم از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

در پایان این مراسم کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون اردبیل، با مداحی علیرضا فرج‌زاده، عضو نوجوان مرکز شماره یک کانون اردبیل در سوگ شهادت امام آزادگان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام
captcha