استقامت حضرت زینب(س)؛ عامل ماندگاری قیام عاشورا
کد خبر: 4080875
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

استقامت حضرت زینب(س)؛ عامل ماندگاری قیام عاشورا

امام‌جمعه موقت گرگان با بیان‌ اینکه استقامت حضرت زینب(س) عامل ماندگاری قیام عاشورا است، گفت: برای آنکه در برابر توطئه و دسیسه استکبار و دشمن پیروز شویم باید مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهیم‌.

حجت الاسلام برقرار امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار، امام‌جمعه موقت گرگان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: صبر و استقامت در برابر مشکلات، تنها راه و مسیر پیروزی جامعه اسلام برابر امپریالیسم و جهان استکبار است.

امام‌جمعه موقت گرگان گفت: برای آنکه در برابر توطئه و دسیسه استکبار و دشمن پیروز شویم باید مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهیم‌؛ این وعده الهی است که با صبر بر دشمنان فائق می‌شویم.

حجت‌الاسلام برقرار افزود: ماندگاری قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) علیه یزید در صحرای کربلا ثمره مجاهدت و تلاش‌های حضرت زینب(س) است و اگر تبلیغات و کوشش حضرت زینب(س) نبود وقایع کربلا در تاریخ حذف و کمرنگ می‌شد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه شکوه رسالت حضرت زینب(س) در تبیین قیام عاشورا و اهداف آن برای همگان حیرت‌انگیز بوده است، تصریح کرد: آن بانوی والامقام با صلابت، شجاعت و زیبایی کلام همراه با متانت اهداف قیام امام حسین(ع) را با مضمون زیبایی تبلیغ و تبیین کردند و در این راه کوبنده ترین خطبه‌هارا در کاخ یزید قرائت نمودند.

حجت‌الاسلام برقرار افزود: با وجود همه تلاش دشمن برای کمرنگ کردن یاد امام حسین(ع)، شاهد آن هستیم که علاوه بر شیعیان و برادران اهل سنت سایر ادیان الهی هم به امام حسین(ع) ارادت و محبت دارند.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به سیره و منش زندگی حضرت رسول اکرم(ص) خطاب به مسئولان گفت: باید ساده‌زیستی ایشان سرلوحه کار همه مسئولان باشد.

انتهای پیام
captcha