دانشجویان در مردمی شدن دولت یاری‌رسان باشند
کد خبر: 4080754
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

دانشجویان در مردمی شدن دولت یاری‌رسان باشند

نماینده ولی فقیه در فارس دانشجویان را حلقه میانی و رابط بین رأس و قاعده نظام دانست و از آنان خواست تا در مردمی شدن دولت یاری‌رسان بوده و در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیین افتتاح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» امروز، ۳ شهریورماه با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و مسئولان استانی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس در این مراسم خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح گفت: مسلماً در آینده نزدیکی به حسب طبیعت این جهان مدیریت عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور را به دست خواهید گرفت و دیگرانی که امروز هستند چه بخواهند و چه نخواهند طبیعت این عالم آن‌ها را کنار می‌زند لذا خودتان را آماده برای پذیرش این مسئولیت‌ها کنید.

وی افزود: امام سجاد(ع) در یک جلسه جمع جوانانی که حلقه علمی داشتند عبور کردند فرمودند که يوشك انّ تکونوا صِغار قومٍ أن تكونوا كبار قومٍ آخرين؛ چیزی نمی‌گذرد شما جوانان و نوجوانان عرصه فعالیت علمی، سیاسی و اجتماعی می‌شوید بزرگان یک جمعیت دیگر. ویژگی محیط علمی این است که شما را رشد می‌دهد تا به آن حد برسید لذا قدر دانشگاه را از این جهت بدانید.

آیت‌الله دژکام با اشاره به آغاز سال تحصیلی بعد از مدتی کرونا به صورت حضوری طی روزهای آتی از دانشجویان خواست تا قداست علم را بعد از دویست سیصد سال که متاسفانه تمدن رقیب ما این قداست را از آن گرفته بود، به آن برگردانند و سپس افزود: اگر به علم احترام بگذاریم و محیط علمی را مقدس بدانیم سایر آن چیزهایی که می‌خواهیم در محیط علمی برای ما حاصل خواهد شد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه حامیم مخفف حلقه‌های میانی است، گفت: حلقه‌های میانی یعنی رابطه بین راس هرم نظام با کف جامعه و دانشجویان چنین حلقه‌هایی هستند لذا نقش بسیار مهمی دارند. اینکه رئیس جمهور گفتند دولت مردمی داشته باشیم، مردمی بودن چیز خوبی است اما اگر می‌خواهیم دولت مردمی شود نقش این حلقه‌های میانی است که رأس نظام را با آن قاعده به هم پیوند دهند.

انتهای پیام
captcha