فساد اقتصادی حاصل بی‌توجهی مدیران به امر به معروف است
کد خبر: 4080379
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

فساد اقتصادی حاصل بی‌توجهی مدیران به امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: برخی فساد‌هایی که امروز در دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی با آن روبرو هستیم، حاصل بی‌توجهی و بی‌تدبیری مدیران آن مجموعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، اول شهریور در راستای لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی منکر باید دغدغه اصلی همه مدیران باشد و آن را به‌عنوان یک امر جدی تلقی کنند.

وی با تأکید بر اینکه فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آسیب‌هایی را با خود به همراه دارد، افزود: از دلایل وجود برخی معضلات و فساد‌هایی که امروز در دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی با آن روبرو هستیم، بی‌توجهی و بی‌تدبیری مدیران آن مجموعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

کریمی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان نیز نسبت به وظایف قانونی خود در خصوص تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه‌اند، اضافه کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تبیین و تشریح قانونی بودن این امر انجام شده است. شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح یک امر قانونی است و تمام دستگاه‌ها مکلف هستند در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان حفظ روحیه انتقادپذیری، ارتقای فرهنگ مطالبه‌گری، دوری از فخرفروشی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی را از معروفاتی دانست که باید در ادارات و شرکت‌ها مورد توجه مدیران باشند.

کریمی ادامه داد: اگر در مجموعه‌ای اصل امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود، تجاوز و تعدی به حقوق دیگران کاهش می‌یابد و احساس مسئولیت اجتماعی تقویت شده، امکان اصلاح و تربیت بزهکاران بیشتر می‌شود. در جنگ اقتصادی که در آن در حال نبرد هستیم مدیران بنگاه‌های اقتصادی باید به‌صورت جهادی و با روحیه انقلابی اقدام کنند.

کریمی در پایان با اشاره به اهمیت بالای این فریضه و مأموریتی که بر عهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: بزرگ‌ترین رویداد تاریخ اسلام که قیام عاشوراست تأکید بر این موضوع دارد و امام حسین(ع) هدف خود را از این قیام احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌دانست.

انتهای پیام
captcha