توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان فارس
کد خبر: 4080305
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان فارس

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس از برگزاری دوره یک هفته‌ای «حامیم» از سوم تا نهم شهریور جهت توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس امروز، یک شهریور ماه در نشست خبری که در خصوص برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس با عنوان طرح «حامیم» در ساختمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ایشان در جمع دانشجویان فرمودند که دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب بسیار سهیم هستند و نقش مؤثر دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی از حلقه‌های میانی نام بردند و فرمودند که مشکل اساسی مملکت ما فاصله‌ای است که بین حاکمیت و مردم اتفاق افتاده و راهکار در شرایط حاضر، ایجاد حلقه‌های میانی و ساماندهی آن‌ها است.

مقامی با تصریح اینکه منظور از حلقه‌های میانی، حلقه‌هایی است که واسطه بین حاکمیت و مردم برای حل مشکلات و بررسی مسائل آن‌ها می‌شوند، اظهار کرد: مصداق بارز این حلقه‌ها برای رفع مشکلات مملکت، نشریات، تشکل‌ها، کانون‌ها، هیئت‌‌ها و گروه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی دانشجویی در دانشگاه‌ها هستند.

وی یادآور شد: تقریباً چهار ماه است که ایجاد و ساماندهی به حلقه‌های میانی در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار گرفته است و همه استان‌ها موظف شدند که برنامه‌ای تحت عنوان «حامیم» طراحی و در تابستان امسال برگزار کنند.

مقامی با اشاره به اهداف برگزاری دوره مذکور گفت: هدف از این دوره علاوه بر آنچه مقام معظم رهبری تأکید کردند که این حلقه‌ها ساماندهی شود، توانمندسازی دانشجویانی است که با این هئیت‌ها و گروه‌ها مرتبط هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس  یادآور شد: با توجه به اینکه در دوران کرونا دانشگاه‌ها مجازی شدند و تقریباً تشکل‌ها و کانون‌ها فعالیت آن چنانی نداشتند تصمیم بر این شد که تشکل‌های موجود در تابستان گرد هم بیایند و یک بار دیگر خود را بازسازی و بازیابی کنند برای اینکه در ترم تحصیلی مهر، فعالیت پرشور دانشجویان را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه در استان فارس با ظرفیت ۸۰۰ نفر دانشجو این طرح اتفاق می‌افتد، افزود: از این تعداد ۵۰۰ نفر دانشجوی خانم و نزدیک به ۳۰۰ نفر آقایان در طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مقامی با ذکر این نکته که در طرح مذکور، یک دوره یک هفته‌ای از سوم تا نهم شهریور برگزار می‌شود، بیان کرد: سوم شهریور با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان، ۸۰۰ نفر دانشجو و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، ریاست نهادنمایندگی مقام معظم ولایت فقیه در دانشگاه‌ها این طرح در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود.

 وی با تصریح اینکه در طول دوره چند نوع برنامه داریم که یکی از آن‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی است که با دورس معارف آن‌ها تطبیق داده می‌شود، گفت: برگزاری حلقه‌های معرفتی، کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های تفریحی و زیارتی، بازدید از توانمندی‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی استان و دیدار با بزرگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استان  در طول دوره اتفاق خواهد افتاد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در پایان یادآور شد: برگزاری دوره در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز به شکل شبانه‌روزی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha