مستندسازی نقض حقوق مذهبی شهروندان توسط رژیم آل خلیفه
کد خبر: 4080303
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
توسط جمعیت الوفاق بحرین انجام شد؛

مستندسازی نقض حقوق مذهبی شهروندان توسط رژیم آل خلیفه

جمیعت اسلامی الوفاق بحرین در گزارشی اعلام کرد که در ژوئیه گذشته بیش از 220 مورد نقض حقوق بشر در این کشور ثبت شده که بیشتر آن‌ها نقض مذهبی بوده است.

به گزارش ایکنا از بحرین، جمعیت الوفاق در گزارش ماهانه خود به اقدامات نیروهای امنیتی علیه آزادی انجام مناسک دینی در بسیاری از مناطق این کشور و همینطور در داخل زندان‌ها اشاره و بیان کرده که در مناسبت‌های مختلفی به ویژه عید غدیر خم، مراسم محرم و عاشورا و فعالیت‌های مرتبط با سرود «سلام یا مهدی» (سلام فرمانده) این اقدامات انجام شده است.

در گزارش جمعیت الوفاق تأکید شده است که در ماه گذشته، 9 پرونده دستگیری وجود داشته است که از جمله می‌توان به دستگیری نادر کاظم، محقق و نویسنده بحرینی و نیز دستگیری سه کودک اشاره کرد.

همچنین تعداد احضارها در 16 پرونده انجام شده که در نتیجه آن 14 نفر احضار شده‌اند؛ از جمله این افراد می‌توان از علی مهنا و عبدالمجید عبدالله محسن نام برد که دو مرتبه احضار شدند و دو کودک به نام‌های احمد علی حبیل و فاضل خضیر نیز احضار و بازداشت شدند.

در این گزارش همچنین آمده است: تعداد احکام ظالمانه علیه محکومان سه مورد بوده است که یک مورد آن مربوط به یک کودک به نام احمد حسین حمادی بوده است. همچنین چندین مورد نقض حقوق فردی و جمعی در داخل زندان مرکزی «جو» و الحوض الجاف ثبت شده است که مسائلی مثل بدررفتاری و ایجاد محدودیت در زمینه آزادی‌های دینی را شامل می‌شود.

در این گزارش بیان شده است که تعداد یورش‌های نیروهای امنیتی به مناطق مختلف کشور، 159 مورد در 37 منطقه، به ویژه در مناطق السنابس، الدیه و الدراز بوده؛ همچنین تعداد اعتراضات مسالمت‌آمیز در 15 منطقه بوده که مهم‌ترین آن در منطقه السنابس انجام شده است.

انتهای پیام
captcha