دانش نقش بسزایی در حکمرانی متعالی دارد
کد خبر: 4080189
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

دانش نقش بسزایی در حکمرانی متعالی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه دانش نقش بسزایی در حکمرانی متعالی دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا ظرفیتی‌های بالقوه دانشگاه‌های استان را بالفعل کنیم.

کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان، اظهار کرد: ظرفیت و استعداد استان هرمزگان به مراتب از ظرفیت و استعدادهایی که ما در حوزه‌های علمی داریم بالاتر است.

وی افزود: این افتخار را داریم که دانشگاه‌های استان در جمهوری اسلامی تشکیل شده‌اند و البته در آموزش عالی ۴۰ سال عمر زیادی نیست. از این رو باید تلاش کنیم تا ظرفیتی‌های بالقوه‌ای که در دانشگاه‌های استان وجود دارد را عملیاتی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: هرمزگان استانی دریایی است و باید بتوانیم ظرفیت‌های موجود در این حوزه از جمله در بخش‌های کشتی‌سازی، صنایع گردشگری، ورزش‌های دریایی، انرژی از دریا را عملیاتی کنیم.

کامرانی بیان کرد: خوشبختانه سند دانش‌بنیان استان در استانداری هرمزگان تهیه و به عنوان یک الگو به وزارت کشور ارسال شده و این خود می‌تواند یک تحول بزرگ ایجاد کند. ارتباط صنایع با دانشگاه یکی از برنامه‌های مهمی است که می‌تواند در این زمینه نقشه راه باشد.

وی تصریح کرد: در حکم رانی متعالی، حکمرانی دانش بسیار مهم است و اگر توسعه آموزش عالی و توسعه پایدار را نیز در کنار آن بگذاریم می‌توانیم مشکل اشتغال استان را نیز حل کنیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات «مهدی میرزاده کوهشاهی» رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان تقدیر به عمل آمد و «محمود صباحی زاده» به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام
captcha