مکتب حسینی راه مقاومت را به ما آموخت
کد خبر: 4080079
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

مکتب حسینی راه مقاومت را به ما آموخت

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اندیشه حسینی راه مقاومت را به ما نشان داد، گفت: با مبنا قرار دادن اندیشه حسین توانستیم به دریایی از توانايی‌های معنوی وصل شویم.

عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم تجلیل از آزادگان کوی شهید مدرس که شامگاه دوشنبه، ۳۱ مرداد در مسجد امیرالمؤمنین اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه ما مهمان سفره آزادگان و رزمندگان عزیزی هستیم که در مقابل ارزش‌های انقلاب و نظام ایستادگی کرده و دوران سخت و پر مشقت اسارت را تحمل کردند.

وی افزود: آزادگان و رزمندگانی که برای دفاع از آیین، مذهب، ناموس و وطن به جنگ رفته بودند، هنگامی که اسیر شدند هیچ‌گاه نمی‌دانستند که چه زمانی آزاد می‌شوند اما بخاطر اندیشه و توکلی که مبنای الهی داشته در مقابل تمام فشارها، تزویر و تطمیع دشمنان انقلاب ایستادگی کردند.

سیفی گفت: حزب بعث و گروهک منحوس منافقان تمام تلاش خود را برای جذب آزادگان و دور کردن آن‌ها از آرمان‌های انقلابی خود انجام می‌داد و در فیلم ۲۳ نفر دیدیم که برای جذب آزادگان چه تبلیغاتی صورت می‌گرفت تا خللی در روحیه امت حزب‌الله ایجاد کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه پدیده جنگ در دوران دفاع مقدس که با آن مواجه بودیم اولین و آخرین جنگ تاریخ نبود، تصریح کرد: تاریخ معاصر ما سرشار از درگیری های ما با کشورهای مختلف است که به ما حمله می‌شد اما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نبردی نبوده که وارد آن نشده باشیم و بخشی از خاک کشورمان را از دست ندهیم. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به واسطه ابزاری مثل صدام حسین و با پشتیبانی اکثر کشورهای مستکبر دنیا ما وارد یک جنگ هشت ساله، طاقت‌فرسا و بسیار سنگین شدیم. در این جنگ علاوه بر اینکه توانستیم دشمن مزدور را عقب برانیم در کلان هم پیروز جنگ شدیم. چه اتفاقی برای کشور ما افتاد که از کشوری که در جنگ‌های مختلف وارد مبارزه می‌شد و شکست می‌خورد و بخشی از آن را از دست می‌داد که نه تنها در برابر دشمنان ایستادیم، مرزها را حفظ کردیم و در نهایت دشمن را به مرحله‌ای رساندیم که خواهان صلح بود؟

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس و بعد از انقلاب به دریای عظیم مفاهیم متعالی شیعه وصل شدیم که بعد از انقلاب به واسطه رهبری حضرت امام خمینی(ره) با مبنا قرار دادن اندیشه حسینی و اندیشه‌ای که مبنای آن عاشورا بود توانستیم به دریایی از توانايی‌های معنوی وصل شویم که در کنار آن می‌دیدیم جوانان ما با سن کم و بر خلاف معادلات جهانی حاضر می‌شدند که با کمترین امکانات در جبهه حضور داشته باشند که از کشور، اندیشه و دینشان دفاع کنند. اینکه امام راحل می‌فرماید ما هرچه از داریم از محرم و صفر است بر همین اساس است.

سیفی بیان کرد: اندیشه حسینی در کشورمان روحیه‌ای ایجاد کرد که ما بتوانیم در برابر تمام قدرت‌های جهان ایستادگی کنیم. چیزی که اسرای ما به آن وصل شده و به آن پایبند بودند آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و تمامی این‌ها ریشه در اعتقادات ما دارد. ما هر چه داریم از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و مهم‌ترین خدمتی که می‌توان انجام داد این است که از فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی دفاع کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان دروازه ورود تشيع است که به پایتخت موکب‌ها لقب گرفته و مجوعه دولت و استانداری خوزستان خود را موظف می‌داند که در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی تلاشش را کند و با استعانت از فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی گام بلندی برای توسعه و پیشرفت خوزستان برداشته شود.

وی با اشاره به کشف پیکر یک شهید در مرز شلمچه تصریح کرد: بی شک پیدا شدن این شهید یک نشانه است.

انتهای پیام
captcha