رفع نیازهای دانش‌آموزان استثنایی از اهداف پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»
کد خبر: 4080046
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

رفع نیازهای دانش‌آموزان استثنایی از اهداف پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: از اهداف  پویش «صحن حرم مدرسه‌ام»، توجه ویژه به شناخت و رفع نیازهای دانش‌آموزان و کودکان استثنایی وهمچنین ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی و ایجاد دغدغه مشارکت در مدرسه‌سازی در میان آحاد مردم است.

پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»طاهری، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در حاشیه مراسم پویش ملی «صحن حرم مدرسه‌ام» که امروز 31 مردادماه در محل مرکز آموزش فنی دانش‌آموزان استثنایی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پویش ملی «صحن حرم مدرسه‌ام» از طرح ملی «آجر به آجر» در دهه کرامت، مصادف با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز شده و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

طاهری تصریح کرد: این پویش متأثر از لقب ثامن‌الحج، عالم آل محمد(ص) و مبنی بر اهمیت علم و دانش از نگاه خاندان عصمت و طهارت بوده و تأکید بر این نکته که صحن حرم حضرت، محل مشق خصایص و صفت‌های عالی انسانی است و بدین ترتیب در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: از اهداف این پویش، توجه ویژه به شناخت و رفع نیازهای دانش‌آموزان و کودکان استثنایی و همچنین ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی و ایجاد دغدغه مشارکت در مدرسه‌سازی در میان آحاد مردم است.

وی تاکید کرد: رسانه و اصحاب قلم در اشاعه کار خیر مدرسه‌سازی در میان مردم و تقویت این فرهنگ، سهم بسزایی دارند و تبلیغ و نهادینه کردن کار خیر مدرسازی در میان تمامی مردم، حتی به اندازه یک آجر، امر خطیری است. مدرسه‌سازی صرفاً آورده و کمک مالی نیست، بلکه حمایت‌های معنوی و تلاش‌های افراد متمکن در زمینه‌های گوناگون را نیز شامل می‌شود.

طاهری عنوان کرد: کسانی که تمایل به همکاری و کمک به این پویش را دارند، می‌توانند به درگاه ملی و سامانه «آجر به آجر» مراجعه کنند و کمک‌های مادی و معنوی خود را داشته باشند، هم‌چنین معاونت مشارکت‌های مردمی در استان خراسان رضوی آماده همکاری و خدمت‌رسانی به کسانی است که می‌خواهند گام‌های مؤثرتری در این راه بردارند.

انتهای پیام
captcha