خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین در مرز خسروی
کد خبر: 4079897
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین در مرز خسروی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری موکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین از محل موقوفات این استان در مرز خسروی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 31 مرداد در نشست برگزاری مراسم اربعین حسینی و ویژه برنامه‌های ماه صفر ضمن موثر دانستن جایگاه موقوفات در جامعه گفت: بیش از 80 درصد نیات موقوفات روضه‌خوانی، اطعام و برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) است و در حقیقت موقوفات محرم و صفر را زنده نگه داشته است و این بزرگترین افتخار موقوفات است به نحوی که هر ساله از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش شاهد برپایی مجالس عزاداری در گوشه و کنار کشور هستیم.

وی افزود: برپایی مراسم‌های عزای حسینی همواره با شور و شوق شیعیان همراه بوده است و از زمان شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هرگز این مراسم‌ها کم رنگ نشده است و اربعین حسینی را می‌توان نقطه عطفی از این حرکت شیعیان دانست.

موسوی گفت: اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ و تمدن شیعیان است و فرصتی است برای رساندن پیام عاشورا به جهانیان و تکمیل رسالت کربلا با اقتداری که باید هر ساله گرامی داشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به در پیش بودن ماه صفر و دهه پایانی این ماه نیز اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران دهه پایانی ماه صفر به عنوان هفته گرامیداشت وقف نامگذاری شده است که هر ساله ویژه برنامه‌های این ایام در قالب یک دهه برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های دهه وقف

وی بیان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در این دهه ایجاد یک جریان فرهنگی تبلیغی به منظور معرفی سنت حسنه وقف و امور خیریه است به نحوی که خدمات، خیرات، اثرات و برکات وقف به نحو شایسته‌ای به مردم ارائه و تبیین شود.

 موسوی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف گفت:  تجلیل و تکریم از واقفان، خیران، خبرنگاران و فعالان فرهنگی و مذهبی به عنوان اصحاب وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ارائه گزارش عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه به جامعه، برگزاری همایش یاوران وقف، اجرای نیات واقفین خیراندیش در حوزه سلامت و استقرار گروه‌های  دارو و درمان رایگان در محلات حاشیه شهر از جمله برنامه‌های دهه پر خیر و برکت وقف است که با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس همچنین با اشاره به حضور و فعالیت اوقاف فارس در مسیر پیاده روی اربعین حسینی گفت: امسال با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به عنوان محور بخش خدمات‌رسانی به زائران در مرز خسروی حضور خواهد داشت و با برپایی موکب حسینی پذیرای زائرانی است که از این منطقه مرزی به کربلای معلی مشرف می‌شوند.

انتهای پیام
captcha