رسانه‌ها پیگیر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشند
کد خبر: 4079743
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

رسانه‌ها پیگیر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پاسخ به سردبیر ایکنا، نقش آموزش و پرورش را در بازیابی هویت ایرانی ـ اسلامی مهم ارزیابی کرد و الزام آن را اجرای سند تحول بنیادین دانست و از خبرگزاری ایکنا و سایر رسانه‌ها خواست در این رابطه به سراغ مدیر کل آموزش و پرورش فارس بروند و به صورت ماهانه گزارش اجرای سند تحول بنیادین را اخذ کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، ۳۰ مردادماه در نشستی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در پاسخ به اظهارات سردبیر ایکنای فارس به نقش آموزش و پرورش در بازیابی هویت ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد و گفت: هویت یکی از پنج مسئله اصلی است که در این زمینه مشکل داریم لذا این مسئله در برش نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس دیده شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه بیش از رسانه‌ها، نقش آموزش و پرورش مهم است که می‌تواند در بازیابی هویت ایرانی ـ اسلامی نقش اصلی ایفا کند، افزود: به همین دلیل بنده در حضور رئیس جمهور بیان کردم که سند نقشه مهندسی فرهنگی با سند تحول آموزش و پرورش باید با هم اجرا شود و این دو نمی‌توانند از هم جدا باشند، آموزش و پرورش باید بستر را آماده کند تا بحث‌های فرهنگی را در ادامه آن داشته باشیم؛ این قضیه در فارس کلید خورده است.

امام جمعه شیراز از خبرگزاری ایکنا و سایر رسانه‌ها خواست در این رابطه به سراغ مدیر کل آموزش و پرورش فارس بروند و به صورت ماهانه گزارش اجرای سند تحول بنیادین را اخذ کنند و سپس افزود: مسئولان مربوط در رابطه با اجرای سند باید گزارش دهند.

 آیت‌الله دژکام همچنین بر ضرورت تخصیص بودجه مناسب برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس تأکید کرد و خواستار پیگیری این درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

ضرورت تخصصی شدن کار خبرنگاران

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تخصصی شدن کار خبرنگاران تصریح کرد: خبرگزاری‌ها باید به دنبال خبرنگارانی که بتوانند حیطه کار تخصصی را پوشش دهند، باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص ساماندهی جایگاه رسانه در شوراها نیز افزود: در بعضی از شوراها جایگاه آن‌ها مشخص است اما اینکه چرا عملیاتی نمی‌شود به نظر حیطه کار ارشاد و سازمان بسیج رسانه است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شوراها باید از حضور اصحاب رسانه صاحب فکر بهره‌مند شوند، اظهار کرد: نباید به طور مثال تفاوت نگاه سیاسی باعث شود که از یک فکر خوب محروم شویم و فکر کنیم همیشه فردی که هم فکر ما است باعث ارتقا فکر و نگاه ما می‌شود بلکه فردی که نقد می‌کند نیز می‌تواند سبب رشد ما شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: با نگاهی که مثلاً در شوراها فقط از کسانی استفاده شود که همفکر باشند  مخالف هستم و همه شوراهایی که اعضای آن را تعیین می‌کنم از نگاه مخالف برخوردار است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه در فضای مجازی برخی در خصوص مقام معظم رهبری قیاس به نفس می‌کنند، گفت: برخی تصور می‌کنند که رهبر معظم انقلاب حرف مخالف را ندیده یا نشنیده است، حال آنکه این‌گونه نیست، ایشان حرف‌های مخالفان را تحلیل کرده و بعد پیرامون مسائل اظهارنظر می‌کنند؛ بنابراین اطاعت از ولی فقیه با چنین شرایطی واجب است.

وی با یادآوری اینکه شخصاً در بسیاری از عرصه‌های فضای مجازی حضور دارد اما این حضور با سرو صدا و بلند کردن تابلو نیست، گفت: باید توجه داشت کسی که در فضای مجازی شما را دنبال می‌کند، الزاما موافق و هم نظر با شما نیست.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه شخصا از حضور و نظر مخالف در همه شوراها استفاده کرده و بهره می‌برد، گفت: دشمن تلاش می‌کند که یک ذهنیت خلاف واقع را در مورد مقام معظم رهبری بسازد، باید در این مورد آگاه بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین لزوم ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه و رسانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه باید کمک کرده و افراد حوزوی اهل رسانه و متخصص را پیدا کند و از همکاری آن‌ها استفاده ببرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه به تعداد کافی افراد متخصص پای کار در عرصه رسانه نداریم، گفت: مسئول مستقیم این موضوع مدیریت حوزه علمیه است؛ به عده‌ای از افراد خوش فکر و دارای اطلاعات مناسب و کارشناس عرصه رسانه نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha