توزیع 200 بسته معیشتی بین نیازمندان تفرشی
کد خبر: 4079736
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

توزیع 200 بسته معیشتی بین نیازمندان تفرشی

توزیع 200 بسته معیشتی در قالب سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه با حضور رضایی، فرماندار، هاشمی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه تفرش و واشقانی، سرپرست دانشگاه تفرش به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه انجام شد.

رزمایش کمک مومنانه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، سهیل واشقانی، سرپرست دانشگاه تفرش، در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه گفت: به علت  شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری اردوی های جهادی دانشجویی وجود نداشت؛ ولی امسال پس از دوسال وقفه اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش در روستای دربر این شهرستان شهرستان تفرش آغاز شده است.

واشقانی افزود: در ایام کرونا  بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از کسب و درآمدها، با برگزاری اردوی جهادی خود در قالب رزمایش کمک مؤمنانه فرمان ایشان را لبیک گفت.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی امسال با همت و انرژی جهادی دانشجویان بسیجی در حال برگزاری است از حمایت‌های فرمانداری و سپاه ناحیه تفرش در برگزاری این اردو تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه تفرش در سال‌های آینده توفیق خدمت‌رسانی به روستاهای بیشتری را در قالب اردوی جهادی دانشجویی داشته باشد.

محمدرضا رضایی، فرماندار شهرستان تفرش، نیز در این مراسم  گفت: برگزاری رزمایش‌های کمک مؤمنانه یکی از اقدامات بزرگی بود که توسط بسیجیان و مردم در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب در ایام کرونا در کشور صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه  کمک مؤمنانه تدبیر رهبر معظم انقلاب در کمک به اقشار آسیب‌دیده جامعه از کرونا بود، افزود: حرکت عظیم مردمی در دوران کورنا در کمک به قشر نیازمند و آسیب‌پذیر اتفاقی کم نظیر بود که در هیج نقطه‌ای از جهان رخ نداد.

سرهنگ هاشمی، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه تفرش، نیز در این نشست افزود: مقام معظم رهبری به واسطه تحقق سه شرط  بصیرت، اخلاص و روحیه جهادی نسیت به آینده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران امیدوار هستند.

سرهنگ هاشمی ادامه داد: در ایام کرونا پیروزی واقعی از آن ملت‌هایی بود که در کنار هم ایستادند و ملت ایران نیز جزو آن دسته از ملت‌هایی بود که با روحیه جهادی در کنار هم ایستاده و به کمک هم شتافتند.

وی اضافه کرد: تولید 80 هزار ماسک در دوران کرونا توسط بانوان در مساجد و تکایا شهرستان تفرش و همچنین توزیع 80 میلیون بسته معیشتی توسط مردم در سراسر کشور در ایام کرونا از دیگر جلوه‌های روحیه جهادی ملت ایران است که توسط مردم در کشور اشاعه و تجلی یافت.

سید محمد میرحسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش، هم گفت: بسیج دانشجویی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و کمک به اقشار آسیب‌پذیر در شرایط کرونا احساس وظیفه کرده و اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان کرده است. مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه بسیج دانشجویی در سال ۹۹ و مرحله دوم در سال۱۴۰۰ همزمان با ایام اربعین حسینی با اهدای ۲۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های محروم و نیازمند اجرا شد و مرحله سوم نیز امروز، 30 مرداد با توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به همراه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق شناسایی شده توسط گروه جهادگران بسیج دانشجویی که از نظر شرایط مالی نیاز به حمایت دارند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: یک تن و ششصد کیلو برنج، ۴۰۰ بطری روغن، ۴۰۰ بسته ماکارونی، ۲۰۰ عدد قوطی رب و دو کیلو گوشت به همراه بسته‌های لوازم تحریر به تعداد همه دانش‌آموزان مناطق شناسایی شده که به همت جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش انجام شده است، توزیع می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش با اشاره به این که اردوی جهادی تابستان  نیز ۱۴۰۱ با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم شهرستان تفرش آغاز شده است، تصریح کرد: این اردو با هدف رفع محرومیت در چهار محور پزشکی و بهداشتی، علمی و آموزشی، فرهنگی و عمرانی در  روستای دربر شهرستان تفرش ادامه خواهد داشت. در اردوی جهادی امت واحده بسیج دانشجویی، جمعی از دانشجویان پسر در روستا‌های مناطق محروم شهرستان تفرش مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام
captcha