آغاز به کار طرح مسجدمحوری در شیراز
کد خبر: 4079724
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

آغاز به کار طرح مسجدمحوری در شیراز

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مساجد، طی مراسمی طرح «احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد» یا همان طرح مسجدمحوری در شیراز افتتاح شد که در فاز نخست این طرح در 136 مسجد شیراز اجرا خواهد شد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، اولین همایش اصحاب مسجد با حضور ارکان مختلف مساجد شیراز امروز، ۳۰ مردادماه به مناسبت روز جهانی مسجد در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد. در این مراسم طرح «احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد» یا همان طرح مسجدمحوری با حضور مسئولان استان فارس افتتاح شد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم با اشاره به طرح مسجدمحوری گفت: در این طرح، حل مسائل اجتماعی و فرهنگی محلات را با محوریت مساجد دنبال می‌کنیم تا مسجد را به مرکز اصلی تحولات اجتماعی و فرهنگی محلات تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از مساجد در سطح شهر شیراز این نقش را ایفا می‌کنند و به مرکز اصلی تحولات محل تبدیل شدند اما تلاش ما در این طرح آن است که این هویت را احیا کنیم و کانون بودن مسجد در محله را تقویت کنیم.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یادآور شد: این برنامه را در شهرداری شیراز با تبیین و هدایت شورای اسلامی شهر پایه‌ریزی کردیم و با همکاری کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها پای کار آمدیم تا بتوانیم طرح مذکر را در سطح شهر شیراز اجرا کنیم.

مشفقیان افزود: در ابتدای کار بیش از ۱۵۰ مسجد و حسینیه در سطح شهر شیراز در این طرح ثبت‌نام کردند که  بعد از ارزیابی‌ها ۱۳۶ مسجد و حسینیه در فاز نخست این طرح انتخاب شدند که از خدمات متقابل مجموعه شهرداری و دیگر ارگان‌ها بهره‌مند می‌شوند تا منشأ اثر بیشتری در سطح محلات باشند.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز وارد فاز عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: پیش از این، نیازهای مساجد به لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده است و گام به گام تلاش خواهیم کرد که در طرح مذکور این نیازها را به صورت متقابل برطرف کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز در پایان از برگزاری دوره‌ای در این راستا از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس  برای ائمه جمعه خبر داد.

انتهای پیام
captcha