مسجد قلب حیات جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4079720
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

مسجد قلب حیات جمهوری اسلامی است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مسجد به عنوان قلب حیات جمهوری اسلامی است، گفت: اگر امروز از شهید و شهادت نام می‌بریم و اعتقاد راسخ داریم که هرچه داریم از شهید و شهادت است که قطعاً همین‌طور است هر کس این مسیر را پیموده از مبدأ مسجد بوده است.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۳۰ مردادماه در اولین همایش اصحاب مسجد که با حضور ارکان مختلف مساجد شیراز به‌مناسبت روز جهانی مسجد در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: مسجد به عنوان قلب حیات جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر حضرت امام(ره) فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است به واقع باید گفت محرم و صفر را هم مسجد حفظ کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اگر امروز از شهید و شهادت نام می‌بریم و اعتقاد راسخ داریم که هرچه داریم از شهید و شهادت است که قطعاً همین‌طور است هر کس این مسیر را پیموده از مبدأ مسجد بوده است و مساجد، مرکز و کانون شهیدپروری هستند.

طاهری با یادآوری اینکه کانون و مبدأ همه حیات طیبه‌ای که حضرت امام(ره) یاد می‌کنند مسجد است، اظهار کرد: برای اینکه این حیات استمرار داشته باشد حیات قلب لازم است اگر همه توجه خود را به این حیات دهیم یقیناً این شجره طیبه‌ای که امام از آن یاد کردند نه تنها مستحکم‌تر بلکه بارورتر از گذشته خواهد شد؛ این موضوع فقط معطوف به ایران نیست بلکه در محور مقاومت نیز همین مسیر را ملاحظه می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این نشست و نشست‌های مشابه، توجه بیشتر مسئولان نظام و استان را معطوف به این نکته کند، گفت: در شورای ششم اسلامی شهر شیراز توجه به این سمت است که برای اینکه جامعه را از گزند دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی دور کنیم باید محلات را احیا کنیم و محلات احیا نمی‌شوند مگر با محوریت و کانون قرار گرفتن مساجد و مساجد نیز نمی‌توانند محور باشند مگر اینکه همه قوایی که در آن هستند، هم محور و هم مرکز باشند.

انتهای پیام
captcha