حمایت از طرح‌های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت است
کد خبر: 4079608
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
وزیر بهداشت:

حمایت از طرح‌های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت است

وزیر بهداشت با اشاره به نقش‌آفرینی وزارت بهداشت در سیاست‌های جمعیتی، اظهار کرد: اولویت اول تخصیص و توزیع منابع در پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید با طرح‌های حوزه جمعیت و خدمات درمان ناباروری باشد.

طرح های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامتبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سیزدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت و با حضور رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی، معاونان و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت با ارائه گزارشی از وضعیت اجرا و پیشرفت‌های مصوبات قبلی و گزارش اقدامات این قرارگاه برگزار شد.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با اشاره به نقش‌آفرینی وزارت بهداشت در سیاست‌های جمعیتی، اظهار کرد: اولویت اول تخصیص و توزیع منابع در پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید با طرح‌های حوزه جمعیت و خدمات درمان ناباروری باشد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز درمان ناباروری باید مجهز به تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز زوجین باشد و همه امور از جمله آزمایش‌های تخصصی در همین مراکز انجام و از ارجاع زوجین به بیرون از مراکز پرهیز شود،‌ گفت: اقدامات تشویقی برای حمایت از مراکز و افراد فعال در درمان ناباروری ضروری است.

وزارت بهداشت پای کار اجرای قانون جوانی جمعیت

فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از وزیر و مدیران وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، گفت: همایش‌ها و گردهمایی‌های متعددی در ماه‌های اخیر برای مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی در مورد اجرای این قانون برگزار شده و خیزش عظیمی در اقناع سازی مدیران حوزه سلامت، شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت پیش‌بینی نشده بود اما وزارت بهداشت به صورت جهادی و با تمام توان پای کار اجرای این قانون آمده که شایسته تقدیر است. وزارت بهداشت، زودتر از ستاد ملی جمعیت، قرارگاه جمعیت را تشکیل داد که در ستاد ملی به عنوان موفق‌ترین دستگاه اجرایی شناخته شده است.
وی تصریح کرد: تمام افرادی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و بیمه پرداز این سازمان هستند، وقتی در معرض بیماری قرار می‌گیرند و یا از مرخصی زایمان استفاده می کنند، در طول مدت مرخصی زایمان باید تحت پوشش خدمات بیمه‌ای باشند و مدت ۹ ماهه مرخصی آنها  شامل خدمات بیمه و سنوات بیمه‌ای شود.

انتهای پیام
captcha