برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی ادبیات پایداری در اهواز
کد خبر: 4079606
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی ادبیات پایداری در اهواز

دوره آموزشی تاریخ شفاهی حوزه ادبیات پایداری ویژه تربیت پژوهشگران مدافعان حرم استان خوزستان به همت حوزه هنری این استان برگزار می‌شود.

دوره تاریخ شفاهی شهید تقوی‌فرعلی هاجری، مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برگزاری دوره شهید تقوی‌فر اظهار کرد: خوزستان دارای بیشترین آمار شهدای مدافع حرم و شهدای دوره دفاع مقدس است اما در تولیدات آثار فاخر در حوزه ادبیات پایداری عملکرد قابل قبولی وجود ندارد. پس وظیفه انجام این مهم بر عهده ما است.

هاجری گفت: تلاش ما بر این است با توجه به فرهنگ غنی خوزستان و پربار بودن تاریخ شفاهی این استان، از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم. استان خوزستان در تاریخ شفاهی پایداری و دفاع مقدس ظرفیت‌های فراوانی دارد که پرداختن به آنها باید جزء اولویت‌های کاری ما باشد.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری خوزستان درباره هدف برگزاری دوره شهید سید حمید تقوی‌فر بیان کرد: ما سعی داریم در زمینه دوره تاریخ ادبیات شفاهی از تمامی مزیت‌ها و زیست‌بوم استان خوزستان بهره‌برداری کنیم. تاکنون دوره‌های برگزار شده جنبه عمومی داشتند اما این دوره به صورت تخصصی در حوزه ادبیات پایداری با موضوعیت شهدای مدافع حرم است. این دوره به صورت دو روزه به صورت مقدماتی برگزار می‌شود و در ادامه افرادی که علاقه‌مند به تکمیل اطلاعات خود در این زمینه و یا ادامه فعالیت در این حوزه هستند شناسایی خواهند شد تا در تولید آثار ادبیات پایداری حضور داشته باشند.

هاجری افزود: محورهایی که در روز اول این دوره آموزش داده می‌شود شناخت کلی تاریخ اسلام و فرق، معرفی اجمالی جریان‌های فکری در منطقه، معرفی جریان‌ سَلَفی جهادی به عنوان ریشه گروه تکفیری، شناخت بران سوریه، شناخت اقلیمی سوریه و شناخت بحران در منطقه هستند.

وی ادامه داد: محورهای آموزشی روز دوم این دوره شامل نقش ایران به عنوان محور جبهه مقاومت، پیداکردن شبهات و سؤالات جامعه پیرامون شهدای مدافع حرم، مطالعه و پژوهشی در رابطه با آثار تولیدی، انتخاب سوژه و نوشتن طرح تحقیق و مراحل تحقیق و مصاحبه است.

استادان حاضر در این دوره روح‌الله قلاوند پژوهشگر تاریخ شفاهی مدافعان حرم خوزستان، مصطفی شالباف پژوهشگر تاریخ شفاهی مدافعان حرم خوزستان و علی ساقی نویسنده خاطرات شفاهی مدافعان حرم خوزستان هستند.

مسئول دفتر ادبیات پایداری در پایان بیان کرد: این دوره در دو روز 2 و 3 شهریورماه برای آقایان و بانوان و به همت حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار می‌شود. مکان برگزاری این دوره متعاقباً اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره با شماره 09962016286 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha