فرصت‌ها را برای بیان اهداف عاشورا دریابیم
کد خبر: 4079561
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

فرصت‌ها را برای بیان اهداف عاشورا دریابیم

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه نباید به برپایی مجالس سوگواری حسینی اکتفا کنیم، گفت: نه فقط در ایام محرم و صفر، بلکه در طول سال باید اهداف قیام امام حسین(ع) بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیرحوزه‌های علمیه استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهداف قیام عاشورا گفت: امام حسین(ع) در خطابه‌ها و سخنرانی‌هایی که داشتند اهداف قیام  خود را بیان کردند که لازم است در ایام محرم و صفر و بلکه در طول سال این اهداف به مناسبت‌های مختلف بیان شده و مروری بر آن‌ها شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید تنها به برپایی مجالس سوگواری اکتفا کنیم و باید این اهداف را همواره در هر فرصتی بیان کنیم، تصریح کرد: آن حضرت برای قدرت‌طلبی یا کشورگشایی قیام نکردند بلکه برای اصلاح امت پیامبر(ص) و جلوگیری از انحرافاتی که افرادی در دین داشتند به وجود می‌آوردند، قیام کردند و این اصلی‌ترین هدف عاشورا بود.

استوارمیمندی با بیان اینکه ایشان در واقع برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اضافه کرد: بالاترین منکر در زمان امام حسین(ع)، دستگاه بنی‌امیه و شخص یزید بود که بی‌عدالتی‌ها، فسادها و بی‌بندوباری‌ها به دلیل فسادی که یزید و بنی‌امیه داشتند، ایجاد شده بود لذا باید بزرگترین منکر که حکومت طاغوت بنی امیه و یزید بود از بین می‌رفت و حکومت مبتنی بر ولایت و توحید ایجاد می‌شد که به دنبال آن، حضرت قیام کردند و این یکی از اصلی‌ترین اهداف مکتب عاشوراست که انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس همین هدف شکل گرفت.

وی با تصریح اینکه امام حسین(ع) برای همه خوبی‌ها قیام کردند، یادآور شد: ایشان برای اینکه نماز حاکم شود و پیام نماز که عبودیت و بندگی پروردگار است در بین انسان‌ها ایجاد شود، قیام کردند و همچنین رسیدن بشریت به حیات طیبه از جمله اهداف این قیام بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در پایان با اشاره به پیام‌های مکتب عاشورا گفت: این پیام‌ها درس بندگی، عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، ذلت‌ناپذیری و عزت‌طلبی است که از نهضت عاشورا یاد می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha