هنرمندان کم‌کاری ثبت خاطرات دوران اسارت آزادگان را جبران کنند
کد خبر: 4079488
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

هنرمندان کم‌کاری ثبت خاطرات دوران اسارت آزادگان را جبران کنند

استاندار کردستان با ابراز تأسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم‌کاری را جبران کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کرستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 29 مردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، اظهار کرد: آزادگان با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها لحظه‌ای از راهی که در آن قدم گذاشته بودند، کوتاه نیامده و با استقامت خود تاریخ افتخارات دفاع مقدس را تکمیل کردند.

وی با اشاره به وجود روزهای سخت در تاریخ کشورمان، دفاع مقدس را از برجسته‌ترین نقاط قوت، استقامت و بیداری و مقاومت یک ملت در برابر همه دنیای استکبار نام برد و افزود: در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختارهای حکومتی خود را محکم نکرده بود، با جنگی نابرابر مواجه شد.

استاندار کردستان بیان کرد: در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاده و تنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس با وجود فشارهای جهانی علیه انقلاب اسلامی و طولانی بودن جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نصیب دشمن نشد.

وی با غیرقابل باور شمردن شکنجه‌ و رنج‌های آزادگان در دوران اسارت برای نسل‌های جدید گفت: افشای فجایع زندان ابوغریب در زمان جنگ آمریکا و عراق، هیاهوی زیادی در جهان به پا کرد اما رنج‌ اسرای ایرانی در همان زندان در هیچ رسانه‌ای بازتاب نیافت.

زارعی‌کوشا استقامت و ایثارگری آزادگان را برگرفته از صبر و استقامت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) توصیف کرد و با ابراز تأسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم‌کاری را جبران کنند.

وی در پایان یادآور شد: آزادگان از ماندگارترین گنجینه‌های دوران دفاع مقدس هستند که به واسطه ایثار و استقامت آن‌ها، ۲۶ مرداد در تقویم افتخارات کشور برای همیشه ثبت شد.

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی از تعدادی از آزادگان و اسرای استان کردستان با حضور استاندار تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha